Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nog volop groeikansen voor witlof in Noord-Amerika

Er is nog steeds veel ruimte voor een verdere groei van de witloofconsumptie in Noord-Amerika.

Dit zegt David Moen van California Endive Farms in Rio Vista, Californië, over de bekendheid en consumptie van witlof, een groente die populair is in Europa, maar in Noord-Amerika nog weinig wordt gegeten. "We merken dat de vraag over het algemeen goed is. We zijn gegroeid in de retail, maar de vraag wordt ook aangejaagd omdat de foodservice weer open is," zegt Moen. "Anderzijds groeit de vraag, omdat we met een geweldig product werken. Hoewel we al 30 jaar in het vak zitten, is de penetratiegraad van witlof in de VS nog steeds erg laag."

Wat consumenten en retailers vaak niet weten is dat witlof een unieke teetlcyclus heeft, die iedere drie tot vier weken zorgvuldig wordt gepland. Witlof wordt feitelijk twee keer geteeld en het resultaat van de tweede teeltcyclus is wat de consument op zijn bord krijgt. De eerste cyclus vindt in de vollegrond plaats, waar de wortels zich ontwikkelen en vervolgens worden gerooid en in de koeling worden geplaatst voor toekomstig gebruik. De wortels hebben twee tot drie dagen nodig om te ontdooien, waarna ze worden uitgeplant en in drie weken tijd uitgroeien tot eetbare stronken. 

Bekendheid witlof vergroten
Dit is waar Moen het over zal hebben in de stand van California Endive tijdens de komende Organic Produce Summit, die op 13 en 14 juli in Monterey wordt gehouden. "We zijn daar aanwezig om mensen meer te vertellen over witlof. Hij legt uit dat hij alleen biologische witte witlof heeft, die verkrijgbaar is in verpakkingen van twee of drie stuks, evenals in verpakkingen van 2,27 en 4,54 kilo. 

Displayverpakking
California Endive zal dit jaar een nieuwe verpakkingsstijl presenteren. Deze lijkt op een display voor de losse verkoop en bestaat uit een doos met een scherm dat consumenten op moeten tillen om het product te pakken. "Ons product reageert op licht en kleurt dan groen. Sommige retailers willen geen verpakt product in het schap, maar het in bulk uitstallen. Deze nieuwe doos stelt hen in staat om de witlof los in de winkel te presenteren en tegelijk te beschermen tegen licht en vernevelingssystemen. Al onze verpakkingen zijn tijdens de vakbeurs te zien en zijn zo ontworpen dat het effect van UV-licht in winkels wordt verminderd," zegt Moen.

California Endive is te bezoeken in stand 518.

Voor meer informatie:
David Moen
California Endive Farms
+1 (707) 374 2111
dmoen@endive.com â€‚
www.endive.com

Publicatiedatum: