Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe merkidentiteit voor G. Kramer & Zonen Beheer

Kramer Food Family opent nieuw kantoorgebouw en spreekt internationale ambities uit

Woensdag 22 juni is de nieuwe identiteit van Kramer Food Family gelanceerd, de nieuwe internationale naam voor G. Kramer &
Zonen beheer. De Family bestaat uit 8 deelnemingen in groenteverwerkende bedrijven in Europa. Dit zijn in Nederland, naast Koninklijke Vezet Warmenhuizen en Vezet Keuken Purmerend, voorts nog Tuinderij Vers en Food Connect Almelo, die allemaal samenwerken in een strategisch partnerschap met Albert Heijn en AholdDelhaize. Food Connect Almelo lanceerde samen met Albert Heijn onlangs de nieuwe naam ‘Maaltijd thuis van AH’.

In België heeft de Kramer Food Family een deelneming in Agrafesh
België en Frankrijk, samen met Koninklijke Vezet beleveren zij Delhaize, België. In Jung Gartenfrisch, een grote speler op de Duitse markt, heeft KFF een deelneming genomen in najaar 2021. In Scandinavië zijn er deelnemingen in Vidinge, Zweden die vanuit daar Denemarken ook belevert. En als laatste Klar Noorwegen, met ook klanten aldaar.

De nieuwe identiteit is 'een stevig beeldmerk waar meerdere krachten
samenkomen en ontspruiten, in de vorm van een levendig groene “K”, ondersteund met de naam Kramer Food Family in warm oranje', stelt het bedrijf. Kramer Food Family heeft de ambitie om 'de wereld op een gezonde en plantaardige manier te voeden. Ten bate van een gezond lichaam en vanuit een gezonde keten. Bereikbaar voor iedereen en overal. Dat willen ze samen doen, op een respectvolle manier, met veel plezier en vanuit een ondernemende geest.'


Frans Kramer

Sinds 2020 is de Kramer Food Family enorm gegroeid en is nu een van de grootste groenteverwerkers in Europa. De grote gemeenschappelijk deler van alle bedrijven die tot de Kramer Food Family behoren is dat het allemaal familiebedrijven zijn met de wortels in groente en fruit van ’t land, kant-en-klaar gemaakt voor de consument. Sla en salades zijn bij de deelnemingen buiten de Benelux de grootste producten. In de Benelux is het aanbod gevarieerder, dat is een effect van jarenlang innoveren en uitproberen. Die diversificatie willen we ook graag realiseren in de andere Europese landen. De Kramer Food Family gaat daarom, vanuit Warmenhuizen, de andere deelnemingen coachen en faciliteren in innovatie. De bedoeling is ook dat het internationale netwerk onderling ‘best practices’ met elkaar delen op het gebied van efficiency, sourcing en processing.


Marit van Egmond

Op dinsdag 21 juni werd de laatste steen van de nieuwbouw
gelegd door Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, Hans Boshuizen, voormalig Algemeen Directeur van Koninklijke Vezet en Eveline Kramer, vijfde generatie Kramer, dochter van bestuursvoorzitter Frans J.N. Kramer en Caroline de Waard. De architect van de nieuwbouw, BBHD Architecten & Ingenieurs uit Alkmaar, heeft zich laten inspireren door de vroegere zuurkoolfabriek, waar het allemaal mee begon in 1914 aan de Oudevaart in Warmenhuizen.

Voor meer informatie:
Fedde Jonker
CCO Kramer Group
Tel +31 (0)6 51 74 82 95
fedde.jonker@vezet.nl 

Publicatiedatum: