Global Melon & Watermelon Event van Rijk Zwaan, 4-12 juli (Spanje):

"De consumptie van meloen kan worden gestimuleerd met nieuwe ervaringen"

Van 4 tot en met 12 juli opent Rijk Zwaan in Spanje haar deuren voor de nieuwste editie van het Global Melon & Watermelon Event. Het portfolio van het veredelingsbedrijf voor de wereldwijde meloen- en watermeloenmarkt zal er worden voorgesteld, inclusief nieuwe lanceringen en nieuwe concepten. Van 4 tot en met 6 juli ligt de focus op de internationale markt, terwijl de rest van de dagen het accent zal liggen op de Spaanse en Portugese markt.

"Ons doel is om de diversiteit van ons wereldwijde portfolio te laten zien. Voor de eerste dagen hebben we al bevestiging van veel internationale bezoekers. We willen impactacties creëren tussen het product en de markt via de verschillende spelers in de keten, zowel telers als handelaren en retailers", zegt Bernardo Cuenca, Crop Coordinator voor Meloen en Watermeloen bij Rijk Zwaan.

"Er zal commercieel materiaal worden gepresenteerd voor elk van de meloensoorten, zoals Piel de Sapo, Galia, gele meloen en een breed scala aan meloenen met oranje vruchtvlees. Nieuwigheden zijn lang houdbare ready to eat-concepten voor Cantaloupe meloenen of het Mellissimo-concept in Piel de Sapo meloen voor steeds meer markten, met maten tussen 1,5 en 3,6 kg, een lange houdbaarheid, goede smaak, uniformiteit, consistentie en een jaarronde aanvoer dankzij de teelt in verschillende herkomstlanden", gaat de specialist verder.

Er zullen ook twee verschillende groepen triploïde watermeloenen worden voorgesteld, zowel watermeloenen met rood vruchtvlees en met verschillende soorten schil, als het Tropical-concept, met onder meer vruchtvlees in een andere kleur dan rood, zoals bijvoorbeeld geel. Daarnaast is er nog het Sandissima-concept: een nieuwe watermeloen met micropitje van het ras Crimson, Sugar Baby en Tiger.

Van watermeloen met pit zullen er ook nieuwe rassen met grote maten te zien zijn, bedoeld voor markten als het Midden-Oosten, Marokko, Centraal-Europa en Latijns-Amerika. Daarnaast zal een nieuw concept van 1,5 kilo worden getoond, met consistente smaak en textuur en goede houdbaarheid, bedacht voor een nieuwe manier van watermeloenconsumptie. "In samenwerking met bedrijven hebben we nieuwe soorten watermeloenen ontwikkeld, met nieuwe vormen, maten en vruchtvleeskleuren", vertelt Bernardo Cuenca.

Het motto van het evenement is Colourful life. "Ons leven is vol kleuren en ons palet van rassen en oplossingen is gericht op een breed scala aan markten en consumenten. We willen de consumptie van meloen en watermeloen verder stimuleren door nieuwe ervaringen, verschillende soorten maten, schil, vruchtvleeskleur en smaken", zegt de Crop Coordinator van Rijk Zwaan.

Het evenement zal, in tegenstelling tot de vorige edities, met flexibele anti-coronamaatregelen worden georganiseerd, al zullen er ook live connecties met deelnemers uit verschillende landen zijn die niet persoonlijk op het evenement aanwezig kunnen zijn.

Voor meer informatie:
Bernardo Cuenca
Rijk Zwaan Ibérica S.A.
Ctra Viator-PJ.Mami, S/N
04120 Almería (Spanje)
Tel: +34 950 62 61 90 
b.cuenca@rijkzwaan.es 
www.rijkzwaan.es 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven