Delhaize start campagne om koopkracht te ondersteunen

Portugal: Continente bespaart tonnen groenten en fruit 
Klanten van de Portugese retailer Continente hebben bijgedragen aan de besparing van meer dan 360 ton groenten en fruit door de aankoop van de Zer0% Waste-kartons van de keten, die bestaan uit groenten en fruit die het optimale consumptiepunt bijna hebben overschreden. Sinds het begin van het project eind 2019 zijn er al meer dan 71.000 kartons verkocht, aldus de retailer.
Bron: esmmagazine.com 

Tesco zegt dat Britten minder kopen en downtraden om inflatie te behappen
Britten kopen minder, stappen over op goedkopere producten en doen vaker boodschappen omdat ze de snel stijgende inflatie het hoofd proberen te bieden, aldus supermarktgigant Tesco, die de marktomgeving omschreef als "ongelooflijk uitdagend". Tesco handhaafde zijn winstverwachting voor het hele jaar, ondanks de melding van een daling van de onderliggende Britse verkopen met 1,5% in het eerste kwartaal tot 28 mei, wat in grote lijnen overeenkomt met de verwachtingen van analisten. In het voorgaande kwartaal was de omzet nog met 1,2% gedaald. Voor het volledige jaar 2022/23 voorspelt Tesco een aangepast bedrijfsresultaat voor de retailsector van tussen de € 2,7 en € 3 mld, een daling ten opzichte van de € 3 mld in 2021/22.
Bron: reuters.com 

Groupe Casino gaat bedrijfsstructuur in Frankrijk vereenvoudigen
Groupe Casino heeft aangekondigd dat het van plan is zijn bedrijfsstructuur te vereenvoudigen door al zijn foodretailactiviteiten in Frankrijk, waaronder Franprix, Monoprix, Distribution Casino France, Easydis en AMC, te hergroeperen in één holdingmaatschappij. De nieuwe holding zal voor 100% in handen zijn van Casino, Guichard-Perrachon, en zal ook "de leesbaarheid vergroten" van de totale activiteiten, aldus de groep in een verklaring.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Snappy succes nu het 5 mln bestellingen bereikt
Thuisbezorgplatform Snappy Shopper verwacht in de komende dagen zijn vijf miljoenste bestelling af te ronden. Het bedrijf zegt dat in 2022 retailers die gebruik maken van het platform consequent tot 160% meer bestellingen hebben geplaatst. Mike Callachan, CEO van Snappy Shopper: "Terwijl we de mijlpaal van onze vijf miljoenste bestelling via de Snappy Shopper-app vieren, blijven we onze technologie ontwikkelen om onafhankelijke retailers te ondersteunen en de bedreiging van hun bedrijf door dark stores tegen te gaan."
Bron: talkingretail.com 

Tsjechische online supermarkt Rohlik haalt € 220 mln op in nieuwe financieringsronde
Rohlik Group heeft € 220 mln opgehaald in een Serie D financieringsronde geleid door de Belgische investeerder Sofina, aldus de Tsjechische online retailer. De groep zei dat de nieuwe ronde de waardering van het bedrijf boven de C-serie van juli vorig jaar bracht, waardoor het een unicorn werd met een waardering van €1 mld. "De fondsen zullen worden gebruikt om techinnovaties te versnellen, waaronder automatisering van fulfilmentcentra, elektrische mobiliteit en verdere uitbreiding in bestaande landen," zei Rohlik in een verklaring.
Bron: reuters.com 

VK: Poundland gaat nog twee supermarkten testen
Poundland is van plan om nog twee van zijn 'Local' winkels te openen bij de uitbreiding van het proefproject om het conveniencekanaal aan te boren. De volgende Poundland Local-winkel die wordt geopend is de eerste in Londen. Deze opent op 2 juli in het Junction Centre, St John's Hill, Clapham Junction. Daarna volgt deze zomer de eerste Poundland Local-winkel in de West Midlands, in Sutton Coldfield. Klanten kunnen er terecht voor artikelen die ze in een buurtwinkel verwachten, zoals verse groenten en fruit, gekoelde en diepgevroren levensmiddelen, brood en broodbeleg, warme taarten en gebak, luiers en flessenmelk, bier, wijn en sterke dranken.
Bron: kamcity.com 

Delhaize start campagne om koopkracht te ondersteunen
Delhaize wil er alles aan doen om de koopkracht van haar klanten te blijven garanderen. De Leeuw van Delhaize stuurde zijn Little Lions de wereld in om 500 basisproducten van het huismerk in de kijker te zetten tegen scherpe prijzen. Na een analyse werd een mand samengesteld van de 500 meest gekochte basisproducten zoals groenten en fruit, deegwaren, dranken, wasmiddelen, hygiëneproducten en dierenvoeding."
Bron: aholddelhaize.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven