Vitamientje.nl speelt zich in de picture

Tholen - Een groot artikel in De Stentor met een online filmpje, het Kom in de Kas-event, Urkerdag op de markt: Vitamientje.nl speelt zich vaak in de picture. “Je moet blijven innoveren, als markt en als ondernemer. Om je assortiment en bedrijfsvoering te kunnen vernieuwen moet je vooral luisteren naar je klanten, dicht bij hen staan en het gesprek aangaan. Daar haal je veel nuttige info uit”, vertelt Bertjan Westerink. Vitamientje.nl staat daarom met twee benen in de maatschappij, steunt goede doelen, maar doet ook mee aan evenementen.


Harmen Westerink te midden van klanten op de Urkerdag

Lokaal is voor klanten belangrijk en dus ook voor Vitamientje.nl. Met de roots in de Overijsselse Koekoekspolder halen ze heel wat producten daarvandaan en dat konden ze afgelopen weekend mooi laten zijn bij Kom in de Kas. Ze hebben zoveel telers waar ze rechtstreeks zaken mee doen dat ze er een hele kraam mee vol konden zetten. “Hiermee hebben we op een andere manier laten zien wat we doen. We verkochten niet, maar hebben promotiemateriaal uitgedeeld en daar een cadeauactie aan verbonden die klanten op de markt of online kunnen benutten. Het werd heel positief opgepakt en je komt zo ook in contact met klanten die ons nog niet kennen. En we hebben banden aangehaald met de lokale telers”, vertelt Bertjan.


Kom in de kas, met alle producten direct van de telers uit de Koekoekspolder

Banden aanhalen met consumenten gebeurde ook op de Urkerdag waarin iedereen die in klederdracht rondliep verrast werd met leuke acties. Het leverde mooie plaatjes op en klanten deden daar hun best voor, want er waren prijzen te winnen zoals een ronde langs de kramen om een kruiwagen vol boodschappen te halen. De hoofdprijs was een cadeaubon ter waarde van 250 euro voor Van der Valk uitgereikt door BN-er Teun Fohn uit Urk.

Filmpje over Vitamientje.nl op De Stentor

Vlak voor Pinksteren kwam een journalist met cameraploeg van dagblad De stentor bij Vitamientje.nl buurten om een item te maken over kooplieden op de markt. Daarvan zijn er namelijk steeds minder. “Het gaat met name om kooplieden in non food, die zie je wat minder en vaak heeft dat te maken met opvolging. Food, dat leeft, groeit en bloeit juist. Dat zie ik op onze markt en op markten om ons heen.” Vitamientje.nl is de laatste jaren alleen maar verder gegroeid. De coronaperiode heeft de handel goed gedaan, omdat mensen het prettig vonden om in de buitenlucht te shoppen. Die klanten zijn blijven hangen,” ziet Bertjan.


Innovatief mandje met haakje om kwetsbare producten aan te hangen voor gemak bij het shoppen van AGF-producten.

Vitamientje.nl maakt het de klanten dan ook comfortabel winkelen met een overdekte zelfbedieningskraam en grote en kleine specialistische winkelwagentjes waar je kwetsbare producten als aardbeien aan een haakje kunt hangen zodat deze niet beschadigen. Maar er staan nog veel meer vernieuwingen en verbeteringen op stapel om te gaan doorvoeren, vertelt Bertjan die momenteel al bezig is met de acties voor in de komende kerstperiode.


Een Urkerklant

Consumenten gaan door de oplopende inflatie ook weer meer op zoek naar koopjes. “Dit type klanten zien we zeker, maar op de markt komen heel veel verschillende soorten klanten. We focussen dan niet alleen op budgetkoopjes, maar hebben ook luxe producten. Daar zijn genoeg klanten voor. Mensen zijn tegenwoordig best bereid iets meer te besteden aan lekker en goed voedsel en gaan niet altijd voor het goedkoopste”, besluit Bertjan.

Hieronder meer foto's van Kom in de Kas

en van de Urkerdag

Voor meer informatie:
Bertjan Westerink
Vitamientje.nl
+31 (0)6 - 13 46 93 58
bertjan@vitamientje.nl 
www.vitamientje.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven