Malta: Welbee’s verwelkomt nieuwe CEO
Welbee's Supermarket heeft een nieuwe CEO benoemd, voormalig uitvoerend voorzitter Jonathan Shaw. De heer Shaw is met onmiddellijke ingang in deze functie gekozen door de Raad van Bestuur van Retail Marketing die eigenaar en exploitant is van de Welbee's Supermarket-keten.
Bron: newsbook.com.mt
België: Vernieuwde OKay Zolder heropent op 10 juni als duurzame buurtsuper
Op vrijdag 10 juni heropent OKay Zolder zijn deuren na een grondige facelift te hebben ondergaan. De buurtsuper met een oppervlakte van 455 m² is vernieuwd in de stijl van de nieuwste generatie OKay-winkels, met onder meer een vernieuwde freshmart, extra koelvitrines en een vernieuwde broodcorner. "In de nieuwe freshmart kan bijvoorbeeld ons brede groente- en fruitaanbod helemaal tot zijn recht komen," zegt winkelmanager Menno Roelants.
Bron: press.colruytgroup.com
Rapport: Wankele e-Grocery domineert € 8,4 mld in Europese AgriFoodTech investeringen terwijl klimaattech achterblijft
Meer dan € 8,4 mld werd geïnvesteerd in agrifoodtech ventures in Europa in 2021, volgens het laatste Europese AgriFoodTech investeringsrapport van AgFunder in samenwerking met F&A Next.
Bron: agfundernews.com
VK: Grote merken klaar voor de start van nieuw platform om voedselverspilling aan te pakken
Een belangrijk nieuw platform om voedselverspilling tegen te gaan wordt momenteel getest en zal worden geïntroduceerd door een aantal van de grootste merken in het VK. De oprichtende partners Co-op en Microsoft, ondersteund door technologieconsultants BJSS en Team ITG, hebben Caboodle opgericht, een digitaal platform zonder winstoogmerk dat supermarkten, cafés en restaurants in staat stelt in contact te komen met gemeenschapsgroepen en vrijwilligers om voedseloverschotten opnieuw te verdelen.
Bron: co-operative.coop
Spryker-onderzoek: Britten hongerig naar nieuwe online boodschappenervaring
Uit nieuw onderzoek van Spryker, waarbij 2.500 Britse consumenten werden ondervraagd, blijkt dat 60% ten minste een deel van zijn boodschappen online koopt en dat 16% nu al zijn boodschappen of het grootste deel daarvan via het internet bestelt. Hoewel het VK een volwassen en robuuste markt voor online levensmiddelen heeft, zijn er nog steeds expansiemogelijkheden in een sector die wordt geschat op € 234 mld.
Bron: retailtechinnovationhub.com
Platform voor toeleveranciers in de voedingssector Fresho ontvangt € 9,3 mln aan financiering
Het managementsoftwarebedrijf voor de voedingssector Fresho heeft € 9,3 mln opgehaald om verder uit te breiden in het VK en de VS. Fresho is een online B2B-marktplaats voor bedrijven in de voedingssector. Het laat inkopers live prijzen zien en laat bestellingen voor handelaren op een dashboard zien. Het bedrijf wil verspilling aanpakken en de voedselvoorzieningsketens duurzamer maken. Fresho werkte onlangs samen met Apple & Pear Australia om gegevens te verstrekken over de verschillende fruitvariëteiten die het aanbiedt en de consumptieniveaus. De gegevens kunnen vervolgens worden gebruikt om wat er in de toekomst wordt geteeld aan te passen.
Bron: uktech.news
VK: Zoom by Ocado levert nieuwe urgentie aan online boodschappen doen
Ocado wil de honger van consumenten naar snelle boodschappen stillen met de introductie van een nieuwe dienst voor ongeduldige Londenaars. Zoom by Ocado' is een bezorgdienst die 'ongelooflijke snelheid' belooft bij het brengen van meer dan 10.000 producten. St Luke's heeft de opdracht gekregen om het publiek op de hoogte te brengen van het aanbod met een 360°-campagne waarin groenten en fruit direct in je armen vliegen. Een verteller introduceert het idee dat "controversiële pizza toppings" en "iets om je pap minder flauw te maken" nooit meer dan 60 minuten weg zijn. Ze sluit af met de slogan: "Zoom by Ocado; de snelle levensmiddelenapp met bergen keuze."
Bron: thedrum.com