Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
BelOrta voegt zich bij Prinselijke Missie naar VS

"We willen witloof opnieuw op het menu zetten"

Van 5 tot en met 10 juni verkent de Prinselijke Missie onder leiding van H.K.H. Prinses Astrid de Oostkust van de VS. De Verenigde Staten gelden als één van ’s werelds grootste handelsnaties en ze importeren steeds meer verse groenten en fruit. Pré-Covid-19 exporteerde België voornamelijk asperges, prei, selderij, spruiten en witloof naar de VS. BelOrta zet deze producten tijdens de Prinselijke Missie opnieuw in de kijker.

Met ruim 337 miljoen inwoners zijn de Verenigde Staten een afzetmarkt met veel potentieel. België staat op een 5de plaats onder de Europese leveranciers van verse groenten, na Spanje, Nederland, Frankrijk en Italië. Zo was België in 2021 verantwoordelijk voor 87% van de export voor selderij en 75% voor witloof richting de VS.

Banden pré-Covid-19 opnieuw aanhalen
De Belgische voedingsdelegatie zal tijdens de Prinselijke Missie onder meer langsgaan op de vroegmarkten van Philadelphia, New York en Boston. Daarnaast staan er ook contacten gepland bij een aantal Amerikaanse importeurs. Op woensdag 8 juni vindt in New York het tasting-event ‘A taste of Belgium’ plaats, waar groothandelaars en importeurs zelf kunnen kennismaken met en proeven van typische Belgische groenten, zoals witloof, prei en asperges.

"Voor de coronapandemie exporteerden we 50% meer witloof als in 2021. Nu het ergste van de pandemie achter de rug lijkt te zijn, willen we de banden opnieuw aanhalen zodat de Amerikanen weer van ons witloof kunnen genieten. Belgisch witloof wordt in de VS immers vaak in één adem genoemd met Belgisch bier en Belgische wafels", zegt Didier Lepoutre, verantwoordelijke voor marktontwikkeling en -expansie binnen BelOrta.

Voor meer informatie:
BelOrta
Mechelsesteenweg 120
2860 Sint-Katelijne-Waver, België
+32(0)15 55 11 11
info@belorta.be  
www.belorta.be   

Publicatiedatum: