Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mooie samenwerking ontstaan tussen De Notenwinkel en Landwaart Culinair

“Vers gebrande noten in het assortiment slaat aan bij de AGF-speciaalzaak”

Tholen - Veel AGF-winkels zijn zich naast het AGF-assortiment gaan richten op noten als gezond en smaakvol bijproduct. Het managen van die categorie is niet eenvoudig, er kan namelijk een behoorlijk verschil zitten in kwaliteit van noten. "Het maakt veel uit of een amandel uit de VS komt of uit Spanje. Die laatste zijn veel smaakvoller," vertelt notenkenner Jasper van Dijk. Ook de manier van branden heeft veel invloed op de uiteindelijke kwaliteit. Noten die machinaal zijn gebrand zijn vaak niet egaal gebakken en soms veel te donker (aangebrande smaak) of te licht (rauwe smaak) dan ambachtelijk gebrande noten.


Jasper van Dijk en Guido Boot 

Samen met Guido Boot en Edwin Schreff bedacht hij een concept als spin-off van de De Notenwinkel van Zeist om speciaalzaken te helpen een ambachtelijk kwaliteitsassortiment aan te kunnen bieden. "De versheid uit onze winkel willen wij ook aanbieden in de speciaalzaken. Daarom houden wij geen voorraad aan en bakken wij de noten pas als deze worden besteld", vertelt hij. "Als klanten voor 10 uur 's ochtends bestellen, kunnen wij de noten nog dezelfde dag branden, laten wij ze 's nachts afkoelen en verpakken wij ze op de dag voor levering, zodat zij altijd verse producten in de winkel hebben."

Jasper en zijn compagnon Guido startten twee jaar geleden in eerste instantie met het leveren van het verse noten concept. In eerste instantie om horeca te beleveren, want uit eigen ervaring vonden ze dat de kwaliteit van het aangeboden noten en borrelmixen in horeca ver onder de maat.

Het coronatijdperk gooide voor deze start echter roet in het eten, als alternatief kwamen al snel (AGF-)speciaalzaken in beeld die tijdens corona juist een groeiende belangstelling kenden. "Wij bieden hun een mooi concept, met aanbiedingsvormen en prachtig POS-materiaal en eenvoudige bestel- en leverprocedures en daarmee ontzorgen wij de ondernemer. En dat slaat aan. Denk hierbij aan mooie winkels zoals Hemmy van Haaren, Arjan Klarenbeek, de Groentemannen en Elke dag versss hebben inmiddels een ruim assortiment van onze producten staan.

Met Landwaart Culinair heeft de Notenwinkel ook een mooie samenwerking opgezet: zij verkopen elkaars producten in de winkel. Versheid en smaak staat bij beiden hoog in het vaandel."

Ook de horeca is inmiddels weer in beeld, De Notenwinkel is één van de leveranciers van horecagroothandel Rungis. Op de Rungis Foodfair presenteerden de compagnons onlangs naast noten en notenmixen, een hele range aan bijzondere producten zoals bijenpollen, hazelnoten uit de top van Piemonte en groetenchips die goed in de smaak vielen.

Voor meer informatie:
Jasper van Dijk
De Notenwinkel voor de Horeca
(onderdeel van de Notenwinkel van Zeist)
Tel.: +31 6 50453697
Whatsapp mij: klik hier
www.denotenwinkelvanzeist.nl
LinkedIn Jasper van Dijk