Aldi Italia mikt op 150 winkels voor eind 2022
Discounter Aldi viert zijn vierjarige aanwezigheid in Italië met de aankondiging dat het de ambitie heeft om tegen eind 2022 150 winkels te hebben. Alle huidige 140 Aldi-winkels bevinden zich in Noord-Italië, namelijk in de regio's Piemonte, Lombardije, Veneto, Trentino Alto Adige, Friuli Venezia Giulia en Emilia Romagna, waar zo'n 30 miljoen Italianen wonen.
Bron: esmmagazine.com
VK: Sainsbury’s investering in prijzen moet € 586 mln overschrijden bij stijgende kosten van levensonderhoud
Sainsbury's investering in prijzen om klanten te helpen met de kosten van levensonderhoud zal meer dan een half miljard bedragen. Met de laatste geplande investeringen zal er in totaal
€ 586 mln aan besparingen voor klanten zijn gerealiseerd sinds Sainsbury's in maart 2021 begon met haar plan om voeding weer centraal te stellen in het bedrijf. Sainsbury's richt zich op investeringen in de essentiële producten die klanten dag in dag uit kopen, zoals groenten en fruit, melk, eieren, vlees, vis en de belangrijkste huishoudelijke artikelen, zonder compromissen te sluiten op het gebied van kwaliteit of duurzaamheid.
Bron: about.sainsburys.co.uk
VK: Ocado Beyond 2022 beurs/conferentie toont verstoring online boodschappen
Ocado Beyond, het vlaggenschip van Ocado Solutions' jaarlijkse productevent en -conferentie exclusief voor zijn C-level en senior OSP-partners, vond plaats in Londen op 23 - 26 mei. "Onze retailpartners van over de hele wereld kregen de kans om naar Londen te komen en elkaar persoonlijk te ontmoeten voor vier dagen van exclusieve panels, gesprekken met belangrijke spelers uit de sector, live rondleidingen naar onze nieuwste locaties, en een unieke tentoonstelling met Ocado's nieuwste technologie," aldus Ocado in een online post.
Bron: retailtechinnovationhub.com
Britse retailers gaan milieulabels testen
Vier Britse retailers, Co-op, Morrisons, Sainsbury's en Tesco, gaan deze zomer milieu-etiketten testen in een virtual reality omgeving, waarmee de foodsector een stap dichter komt bij de ontwikkeling van een geharmoniseerde milieu-etiketteringsregeling.
Bron: igd.com
Italië: Gruppo Abbi opent nieuw multi-channel winkelconcept
Gruppo Abbi, een partner van Gruppo Crai op Sardinië, heeft in Cagliari een nieuwe winkelformule uitgerold, waarbij het digitale en fysieke kanaal worden gecombineerd. De 'Tuttigiorni' winkel combineert e-commerce met een nieuwe benadering van boodschappen doen, aldus de retailer. Er is een grote versafdeling met groenten en fruit, vlees, vis, vleeswaren en kazen.
Bron: esmmagazine.com
Portugal: Pingo Doce geëerd voor strijd tegen voedselverspilling
De Portugese supermarktketen Pingo Doce heeft een nationale onderscheiding gekregen voor zijn inspanningen om voedselverspilling tegen te gaan. Het is de eerste foodretailer die door de Portugese Nationale Commissie voor de Bestrijding van Voedselverspilling (Comissão Nacional de Combate ao Desperdício Alimentar-CNCDA) is erkend voor 'Duurzame Teelt Verantwoorde Consumptie'.
Bron: esmmagazine.com
VK: Aldi voert programma voor gezonde voeding op om tegen 2024 1 mln kinderen extra te bereiken
In samenwerking met Team GB en ParalympicsGB voert Aldi zijn Get Set to Eat Fresh-programma op om tegen eind 2024 1 mln extra kinderen te informeren over betaalbaar gezond eten. Get Set to Eat Fresh is een landelijk onderwijsprogramma dat jongeren tussen 5 en 14 jaar moet helpen de vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om voedzame, goedkope maaltijden te bereiden.
Bron: aldipresscentre.co.uk