Met de uitdrukking 'yori dori midori' duiden de Japanners een situatie aan waarin je kunt kiezen uit een aantal aantrekkelijke opties. Toevallig is 'midori' ook 'groen' in het Japans, en dus combineert Starbucks Japan de twee mogelijke betekenissen in zijn Yori Dori Midori-campagne door meerdere soorten smakelijke groene desserts aan te bieden waaruit de consument kan kiezen.
Zoals altijd is de ster van de show de nieuwe seizoensgebonden Frappuccino, deze keer ook The Melon of Melon genoemd. De drank bestaat eigenlijk uit twee meloenaroma's. Helemaal onderaan de beker bevindt zich een saus gemaakt met oranje meloenpulp. Dan komt de melkbasis van de Frappuccino, verrijkt met groen meloensap. Boven de rand vind je een draaikolk van slagroom met meloensmaak, die besprenkeld is met groene meloensaus.
Ze kunnen dit natuurlijk niet de Yori Dori Midori-campagne noemen als je maar één optie hebt. Als je het hybride karakter van een dessertdrankje wilt overslaan en gewoon een puur dessert verkiest, biedt Starbucks twee nieuwe soorten Matcha Green Tea desserts, namelijk Almond Milk Matcha Mousse en Matcha White Chocolate Scone. De matcha-smaak komt van theebladeren die zijn geteeld met compost van Starbucks-koffiedrab, dus je zou kunnen zeggen dat het Starbucks-desserts van de tweede generatie zijn.
Bron: SoraNews24