"Life is Better* met groenten, fruit en bananen"

Interfel, AIB, Bord Bia en Freshfel presenteren hun nieuwe communicatiecampagne

"Life is Better* met groenten, fruit en bananen", dat is de slogan van de nieuwe campagne voor groenten, fruit en bananen, die op 18 mei 2022 officieel van start is gegaan tijdens een persconferentie in Brussel.

Deze door de EU medegefinancierde communicatiecampagne, gericht op consumenten van tussen de 25 en de 34 jaar (millennials) is gelanceerd door Interfel (de brancheorganisatie voor AGF-producten), AIB (de brancheorganisatie voor bananen), Bord Bia (het Irish Food Board) en Freshfel (de Europese vereniging voor AGF-producten) en zal de komende drie jaar in Frankrijk en Ierland worden gevoerd.

Lancering van de Europese campagne gericht op millenials/© Interfel

Millennials streven naar een gezondere, smakelijkere, eenvoudigere, leukere en duurzamere levensstijl voor zichzelf en voor de planeet. Ze kunnen echter nog meer doen door elke dag meer fruit, groenten en bananen te eten. De campagne, waarin de nadruk ligt op de positieve effecten en de frisheid van de genoemde producten, zal hen elke dag op een humorvolle en plezierige manier helpen bij deze zoektocht. Het hoofddoel van de campagne is om millennials bewust te maken van het feit dat het leuk en gezond is om fruit, groenten en bananen te eten. 

Nieuwe ervaringen om groenten, fruit en bananen op een andere manier te beleven
Tijdens het eerste jaar van de campagne zullen Interfel en de AIB aan verschillende evenementen deelnemen. Denk daarbij met name aan het festival Rock en Seine 2022 dat wordt gehouden van 25 tot 30 augustus, waar vertegenwoordigers van Interfel en de AIB aanwezig zullen zijn met een stand die een ervaring biedt in de kleuren van de campagne. Rock en Seine 2022 zal de ideale gelegenheid zijn om het ludieke aspect van de campagne te benadrukken en de doelgroep – bestaande uit consumenten van tussen de 25 en de 34 jaar – te bereiken met originele en boeiende activiteiten, binnen een evenement dat sowieso erg in trek is onder millennials. Daarnaast zal AIB een partnerschap aangaan met organisatoren van een aantal specifieke vrijetijdsactiviteiten voor jongvolwassenen.

Digitale uitrol
De interprofessionals zullen sterk aanwezig zijn op Instagram, het populairste sociale netwerk onder millennials, met posts met een creatieve en eigenzinnige inhoud die regelmatig op de respectievelijke accounts van de deelnemende organisaties en verenigingen zullen worden geplaatst. Benjamin Verrecchia, ambassadeur van de campagne tijdens dit eerste jaar, zal de kleuren van de campagne uitdragen binnen zijn netwerk. Daarnaast zullen er andere samenwerkingen plaatsvinden met verschillende lifestyle-, humor- en sportinfluencers.

Ook zal er een partnerschap worden gesloten met Topito, misschien wel het belangrijkste mediakanaal voor 25- tot 34-jarigen, om vervolgens – in samenwerking met de redactieteams van Topito – de campagneboodschappen vanuit een humoristische, ludieke en onconventionele invalshoek op grote schaal te kunnen verspreiden.

Verder zal in het najaar van 2022 een reeks door de AIB gemaakte video's op televisie worden uitgezonden en via digitale media worden verspreid.

En tot slot zullen Interfel en de AIB eenvoudige, snelle en gemakkelijke op consumptiemomenten gerichte recepten ontwikkelen, om jongvolwassenen mee te inspireren in hun dagelijks leven. Meer weten? Surf dan naar Lifeisbetter.eu/fr.

Voor meer informatie: 
interfel.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven