Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco introduceert Better Baskets-gezondheidscampagne

Italië: Aspiag Service gaat uitbreiden naar Lombardije en opent 60 winkels
Aspiag Service rapporteerde voor 2021 een omzet van €2,5 mld, een stijging van 1,7% op jaarbasis, terwijl de nettowinst met €13 mld in de dubbele cijfers bleef steken. De verkoop van huismerkartikelen, bestaande uit 6.244 SKU's, was goed voor 25,7% van de groepsomzet. De groep, die het merk Despar in de regio's Triveneto, Emilia-Romagna en Lombardije voert, merkte op dat het € 103,8 mln (+8%) heeft geïnvesteerd, voornamelijk voor het openen, herstructureren en upgraden van winkels, naast de uitbreiding van het logistieke netwerk.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Morrisons reddingsdeal voor McColl's kost € 224 mln
Morrisons heeft in totaal € 224 mln uitgegeven om de noodlijdende supermarktketen McColl's te redden, zo blijkt uit documenten van de bewindvoerder. Bewindvoerder PwC zei in een brief aan de schuldeisers dat het reddingspakket van de supermarkt voor zijn supermarkt- en groothandelspartner €214 mln bedroeg, met een extra bedrag van maximaal € 9,4 mln om schuldeisers te betalen.
Bron: retailgazette.co.uk 

Italië: Todis trekt € 25 mln uit voor 22 nieuwe winkels
De Italiaanse discounter Todis is van plan € 25 mln te investeren in de opening van nieuwe winkels en de restyling van bestaande winkels, naast de uitbreiding van zijn aanwezigheid in Campania en Sicilië. Todis is eigendom van Iges, een dochteronderneming van de coöperatie Pac2000A Conad en beheert een netwerk van franchisewinkels in Zuid-Italië. Tegen nieuwsplatform Il Sole 24 Ore zei algemeen directeur Massimo Lucentini dat Todis in 2021 een omzet van meer dan € 903 mln heeft behaald, een stijging van 7,5% op vergelijkbare basis, en voegde eraan toe dat het doel is om in 2023 een omzet van € 1 mln te bereiken.
Bron: esmmagazine.com  

Nederland: Ahold Delhaize ondertekent de nieuwe Tax Governance Code
Ahold Delhaize is een van de 40 grote Nederlandse internationaal opererende ondernemingen die de nieuwe Tax Governance Code van werkgeversorganisatie VNO-NCW omarmen. Ahold Delhaize behoort tot de grote groep van beursgenoteerde ondernemingen (waaronder 20 van de 25 AEX-ondernemingen), niet-beursgenoteerde coöperaties en familiebedrijven die de nieuwe code omarmen.
Bron: aholddelhaize.com 

VK: Tesco introduceert Better Baskets-campagne om klanten te helpen hun winkelwagentje te vullen met betere keuzes
Tesco heeft Better Baskets in het leven geroepen, een campagne die erop is gericht de barrières aan te pakken waar klanten tegenaan lopen als ze hun winkelwagen willen vullen met een betere keuze elke keer dat ze boodschappen doen. Ter ondersteuning van de campagne heeft chef-kok Jamie Oliver in samenwerking met Tesco en het WWF nieuwe vegetarische recepten bedacht om klanten te inspireren.
Bron: tescoplc.com 

Hepsiburada uitgeroepen tot meest aanbevolen e-commerce merk van Turkije
Hepsiburada heeft aangekondigd dat "E-commerce NPS (Net Promotor Score) Onderzoek" uitgevoerd door FutureBright, een onafhankelijk onderzoeksinstituut, Hepsiburada heeft uitgeroepen tot het "Top Recommended E-Commerce Brand of Turkey". In het rapport van het eerste kwartaal van 2022 werden 5.400 deelnemers ondervraagd. Volgens het onderzoek leidt Hepsiburada de markt vóór andere spelers.
Bron: prnewswire.com 

Publicatiedatum: