Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bezorggebied in België verder uitgebreid met 250.000 huishoudens

Duurzaam Home Shop Center Albert Heijn Utrecht feestelijk geopend

Vandaag is het Home Shop Center (HSC) van Albert Heijn in Utrecht feestelijk geopend. De nieuwe locatie van ruim 21.000 m2 krijgt de BREEAM-NL Excellent certificering vanwege de duurzame energieoplossingen waaronder zonnepanelen, een energiezuinige koelcel, energiezuinige ledverlichting en een warmtepomp voor de klimaatinstallatie in de kantoren. De locatie biedt volop ruimte voor groei. Ook in België was er goed nieuws: daar wordt het bezorggebied verder uitgebreid met 250.000 huishoudens. 


Feestelijke opening Home Shop Center, beeld: Yasmin Hargreaves Photograpy

Het pand in Utrecht aan de Kanaaldijk is anderhalf keer zo groot als de vorige locatie. Hierdoor kunnen 50.000 orders per week verwerkt worden en dat is hard nodig want het aantal klanten dat online boodschappen doet bij Albert Heijn blijft stijgen.  

Albert Heijn wil ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ Vanuit deze missie neemt Albert Heijn steeds meer stappen om de wereld beter achter te laten en is de CO2-uitstoot teruggebracht met meer dan 92% ten opzichte van 2018. Door te investeren in de nieuwste technieken heeft Albert Heijn voor alle home shop centers en distributiecentra en het hoofdkantoor in Zaandam een BREEAM [Building Research Establishment Environmental Assessment Method] certificaat ontvangen. BREEAM is sinds 2009 de certificeringsmethode voor het realiseren van duurzame gebouwen met een minimale klimaatimpact. 

Uitbreiding België 
Ook in België groeit online boodschappen doen als kool. In juli 2020 ging daar de bezorgdienst ‘Albert Heijn aan huis’ van start en nog geen twee jaar later kan ruim 60% van de Vlaamse huishoudens boodschappen bestellen bij Albert Heijn. Deze week komen er weer 250.000 huishoudens bij. Daarnaast lanceerde Albert Heijn in maart de zakelijke dienst ‘Albert Heijn op ’t werk’ die zich richt op het midden- en kleinbedrijf in Vlaanderen. 

Publicatiedatum: