Dirk stopt met TV-reclame en breidt uit met nieuwe winkels en Scan&Go kassa's

Al jaren zijn ze niet te missen op TV, de herkenbare commercials van Dirk van den Broek. Dat gaat vanaf 1 juni veranderen. De discountformule, bekend van de rode boodschappentas, stopt voor nu met reclame op TV. De reden daarvoor is dat ze in deze tijd alles op alles willen zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden. In de komende twee weken sluit Dirk af met een terugblik op de rijke historie TV-reclames van de supermarktketen voordat op 1 juni de zendtijd voor Dirk van den Broek stopt.

Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek over de beslissing: “In tijden dat alles alleen maar duurder wordt in de supermarkt, willen wij kosten besparen. Daar passen grote budgetten voor TV-reclames en zendtijd op dit moment niet bij. Onze klanten moeten zeker in deze tijd kunnen rekenen op ons.”

Nieuwe winkels
Het einde van TV-reclames voor Dirk van den Broek betekent niet dat het merk uit het straatbeeld verdwijnt. Integendeel, want het familiebedrijf blijft investeren in nieuwe- en al bestaande winkels. Onder andere door Scan&Go te introduceren in alle winkels en fors uit te breiden met nieuwe filialen. Alleen al deze maand opent Dirk maar liefst drie nieuwe winkels; twee in Rotterdam en een winkel in Utrecht. Over enkele maanden komt daar ook nog een winkel in Den Haag bij waar een supermarkt wordt geopend in het iconische Rock Palace. De komende jaren wil Dirk van den Broek jaarlijks 10 tot 15 nieuwe winkels openen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven