Nieuwe elektrische trekkers en platformtrucks van Linde Material Handling

Motrac breidt zijn portfolio uit met nieuwe elektrische trekkers en platformwagens van Linde Material Handling (MH). Het ontwerp van de elektrische trekkers doet aan lichte vrachtauto’s denken. De Linde trekkers en platformtrucks zorgen voor hogere doorvoersnelheden voor auto- en staalproducenten, op luchthavens en groothandelsmarkten of in verkeersluwe gebieden.

Wie naar de afmetingen kijkt, ziet dat het toch geen vrachtwagens zijn qua formaat. De trekkers zijn echter wel krachtig en daarom geschikt bij toepassingen waar ze bijvoorbeeld zware aanhangers geladen met machineonderdelen, bagage of andere zware goederen over langere afstanden trekken. Ook zijn ze geschikt voor het vervoeren van grote aantallen groentekratten op bijvoorbeeld veilingen. 

De nieuwe elektrische trekkers van de Linde P120 tot en met P350 serie hebben een trekcapaciteit van 12, 18, 25, 30 en 35 ton. Voor het P250 model is er een extra keuze tussen een versie met korte of lange wielbasis. De Linde W20 en W30 platformtrucks zijn in staat om lasten van respectievelijk twee en drie ton te vervoeren. Ook hier zijn er keuzemogelijkheden wat de lengte van de wielbasis betreft.

De hele serie is volledig vernieuwd op het gebied van prestaties en ergonomie, met als resultaat belangrijke potentiële voordelen voor de gebruikers, zo stelt Linde. "De trucks hebben bijvoorbeeld nog meer performance bij transport over lange afstanden, wat een efficiëntieslag oplevert," zegt Sandra Karras, Product Manager Warehouse Technology, die een van de productvoordelen belicht. Bovendien zijn zowel de platformtrucks als de trekkervarianten even wendbaar en veilig te manoeuvreren en zijn ze leverbaar met zowel loodzuur als met lithium-ion batterijen.

Krachtig op hellingen
Dankzij hun elektromotoren trotseren de voertuigen met zonder moeite hellingen en lange afstanden bij rijsnelheden tot 25 kilometer per uur. Bovendien is bij het ontwerp rekening gehouden met de voorschriften en normen die gelden in veeleisende luchthavenomgevingen.

"De verbeterde ergonomie is erop gericht de chauffeur de best mogelijke comfort te bieden en zo het goederentransport nog productiever te maken. De ruime cabine biedt een perfecte werkomgeving door de brede, antislip instap, groot display, comfortabele stoelen, airconditioning, verlichting en vele andere functionaliteiten. Extra ramen in de deuren en het dak geven de bestuurder het zicht rondom dat zo belangrijk is, vooral op moeilijk begaanbaar terrein. De deuren worden elektronisch bewaakt, zodat de trekker alleen kan starten met gesloten deuren."

Om te voorkomen dat de truck accelereert wanneer er van een helling afgereden wordt, kan de bestuurder met één druk op de knop de automatische snelheidsreductie activeren. Andere veiligheidsvoorzieningen zijn een beschermrooster op de achterruit, noodstopschakelaars rechts en links achter op de truck, een solide metalen bescherming aan de voorkant van het voertuig, dubbele spiegels op de deuren en verlichtingsopties zoals de Linde BlueSpot. 

Rijcomfort op een nieuw niveau
"Iedereen die achter het stuur van een van de nieuwe elektrische trekkers kroop, was positief verrast over de totaal nieuwe rijervaring," vertelt Karras enthousiast. Ze benadrukt verder het volledig ingekapselde, onderhouds- en slijtagevrije remsysteem als een bijzonder onderhoudsvriendelijke eigenschap, die de onderhoudskosten vermindert. "Last but not least, door de grotere verscheidenheid aan modellen en uitrustingsmogelijkheden is er voor eenieder een trekker of platformwagen op maat te bestellen met het juiste vermogen."

Voor meer informatie:
Motrac Intern Transport
Rondebeltweg 51
1392 BP Almere
+31 (0)88 7377 772
website@motrac.nl 
www.motrac.nl  


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven