In het kielzog van de pandemie veranderde er de voorbije twee jaar veel binnen de levensmiddelenretailhandel, wat ook gevolgen heeft voor de dynamiek binnen de AGF-sector. Om de toekomst van de food retail en de impact hiervan op de AGF-sector te bespreken, zal een aantal vooraanstaande leiders van één van de meest grootste Amerikaanse retailondernemingen, waaronder een voormalig mede-CEO, tijdens de Organic Produce Summit in juli een keynote-presentatie verzorgen.
The Future of Grocery Retailing-panel zal worden geleid door Walter Robb, hoofd van Stonewall Robb Advisors, senior partner bij S2G Ventures en voormalig mede-CEO van Whole Foods. Verder zullen ook Karen Christensen, vicedirecteur perishables bij Whole Foods, en Madhavi Reese, vicedirecteur marketing bij Whole Foods, aan de discussie deelnemen. Het drietal zal uitleggen hoe Whole Foods omgaat met problemen in de toeleveringsketen en haar ideeën over de rol van technologie en e-commerce, het koopgedrag van consumenten, nieuwe formats en innovatie in de retailhandel delen.
Van links naar rechts: Walter Robb, Karen Christensen, Madhavi Reese
Robb heeft een lange carrière als ondernemer achter de rug, variërend van retailer tot teler en adviseur. In 1991 ging hij bij Whole Foods aan de slag en in 2010 werd hij benoemd tot mede-CEO. Christensen is een visionair op voedingsgebied en was werkzaam als regionaal vicedirecteur bij Whole Foods in Noord-Californië. Reese werkte 18 jaar lang bij een agentschap tot ze in 2017 bij Whole Foods kwam werken als vicedirecteur merkstrategie.
"De ideeën die het management van Whole Foods zal delen over de toekomst van onze sector is iets wat de bezoekers van de OPS zeker niet willen missen," aldus Susan Canales, voorzitter van de Organic Produce Summit.
OPS 2022 is een tweedaags evenement, waar AGF-telers, -verladers en -verwerkers en retailers en inkooporganisaties bijeenkomen. De zesde editie van deze jaarlijkse vakbeurs wordt op 13 en 14 juli gehouden in het Conference Center in Monterey, Californië.
De Future of Grocery Retailing is de derde keynote die is bevestigd voor OPS 2022. Tijdens de eerste keynote zal John Ruane, vicedirecteur en hoofd omnichannel merchandising bij The Giant Company, de groei van ominchannel merchandising als aanjager van retailverkopen bespreken. In de tweede keynote zal David Katz, oprichter van Plastic Bank, zijn visie delen op de manier waarop 's werelds meest vooruitstrevende bedrijven de inzameling van plastic afval aanpakken.
In het programma van OPS zijn ook educatieve sessies opgenomen die gewijd zijn aan CEA (controlled environment agriculture), regeneratieve land- en tuinbouw, A-merk- versus huismerkassortiment, de duurzaamheid van toeleveringsketens, cijfers bio-omzet (eerste helft 2022) en de impact van de inflatie op het koopgedrag van consumenten.
Zodra het programma definitief vaststaat, zal er meer informatie beschikbaar zijn. Inschrijven voor de vakbeurs kan hier.
Voor meer informatie:
Matt Seeley
Organic Produce Network
+1 831 884 5092
Matt@organicproducenetwork.com
www.organicproducesummit.com