Pure Flavor

Lancering van de eerste commercieel geteelde kasmeloen van Noord-Amerika

Glastuinbouwbedrijf Pure Flavor heeft een in de kas geteelde meloen gelanceerd, die onder de naam Solara op de markt zal worden gebracht.

"Na vele jaren van onderzoek en ontwikkeling zijn we verheugd om de eerste commercieel beschikbare kasmeloen op de markt te brengen," zegt bedrijfsdirecteur Jamie Moracci. Terwijl vele variëteiten aan strenge producttesten werden onderworpen sinds het ontwikkelingsproces in 2014 begon, heeft het bedrijf zich gericht op een exclusieve variëteit die schaalbaar is qua productie en voldoet aan de verwachtingen van het product, het merk, de retail, de foodservice en de consument.

Pure Flavor heeft de in de kas gekweekte meloen onder de naam Solara op de markt gebracht. Foto: Pure Flavor 2022

Door tijdens het productontwikkelingsproces samen te werken met de Cornell University heeft het R&D-team van Pure Flavor waardevolle inzichten verkregen over zowel de gezondheid van het product als van de plant om de opbrengst en de smaak te helpen maximaliseren.
"Onze productproeven hebben ons veel geleerd. We wisten dat het iets speciaals moest zijn dat we commercieel konden opschalen om aan de vraag te voldoen. Na acht jaar hebben we een uniek product op de markt gebracht waar onze klanten enthousiast over zijn en dat de categorie nieuw leven zal inblazen," aldus Moracci.

De Solaras zijn zacht, zoet en sappig. Het zijn meloenen van klein formaat, duurzaam geteeld uit kassen die licht, voeding en water gebruiken om dezelfde zoete, smaakvolle tropische smaak te leveren, ongeacht het seizoen.

"De zoete smaak en het formaat van de Solara-meloen, die ongeveer 500 gram groot is, maken hem een uitstekende combinatie met ingrediënten als ham, garnalen, basilicum, munt en pistachenoten. We gebruiken de meloen zelfs als yoghurt- en granolasnack. De combinatiemogelijkheden zijn eindeloos", aldus Matt Mastronardi, executive vice-president.

De meloen weegt ongeveer 500 gram. Foto: Pure Flavor 2022

Het verminderen van voedselverspilling is een belangrijke producteigenschap van de Solara Meloen als een eenpersoons-meloen; doormidden snijden, eenvoudig de kleine zaadholte eruit scheppen, en genieten maar. De nieuwe meloenen zijn verkrijgbaar in zowel één- als meervoudige verpakkingen.

De naam "Solara" (Latijn voor "van de zon") werd gekozen omdat hij verwijst naar een tropische omgeving en een "Fresh Taste of Paradise", wat de slogan is die Pure Flavor ervoor ontwikkelde.

"De consumentgerichte merkstrategie is eenvoudig: het is een snack, maaltijd, voorgerecht en rehydrator voor na de training. Het past in de palm van mijn hand en is een perfect formaat, alleen voor mij," zegt Chris Veillon, chief marketing officer. Net als andere producten in de Pure Flavor snacking lijn, zal de Solara meloen productlancering worden ondersteund met digitale content, waaronder een breed scala aan recepten, en een gedetailleerde 'past goed bij' functie.

Van links naar rechts: Jamie Moracci, Matt Mastronardi, Chris Veillon. Foto: Pure Flavor 2022

"De strategische investering in R&D wordt gedaan om de sector te helpen groeien en de consumptie van vers fruit te helpen verhogen," zei Moracci. "We werken aan meer meloenvariëteiten en kijken ernaar uit om deze binnenkort uit te rollen."

Voor meer informatie:
Chris Veillon
Pure Flavor
Tel: +1 519 326 8444
chris@pure-flavor.com  
www.pure-flavor.com/Solara


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven