Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Markt voor e-commerce van levensmiddelen groeide vorig jaar met 15,8%

VK: Hello Fresh opent derde gigantisch nieuw distributiecentrum in Derby, dat honderden banen oplevert
Hello Fresh, 's lands grootste leverancier van maaltijdpakketten, heeft zijn derde nationale dc geopend in Derby. Het ultramoderne gebouw is het eerste in het nieuwe voedselbewerkings-centrum van de stad, SmartParc in Spondon. Het reusachtige centrum, dat The Orchard wordt genoemd, ontvangt verse producten die zullen worden verpakt in gepersonaliseerde maaltijdpakketten voor klanten in het hele Verenigd Koninkrijk. Hello Fresh is ervan overtuigd dat The Orchard in de eerste maanden 350 banen zal opleveren voor mensen in Derby.
Bron: derbytelegraph.co.uk 

Hongarije: Spar investeert meer dan € 20 mln in logistiek
Spar Hongarije heeft flink geïnvesteerd in zijn logistieke netwerk om de efficiëntie te verhogen. Het bedrijf investeerde in 2021 ruim € 8,7 mln in transport en logistieke ontwikkelingen en zal in 2022 nog eens € 11,4 mln extra uitgeven.
Bron: spar-international.com 

VK: One Stop winkels bieden Uber Eats leveringen aan
Uber Eats heeft een nieuwe samenwerking aangekondigd met One Stop als nieuwste stap in de uitbreiding van hun leveringen voor supermarkten en buurtwinkels. Een eerste groep van 100 One Stop-winkels is al van start gegaan met de app en er zullen er nog eens 400 bijkomen. De aangeboden producten variëren van zoetwaren en alcohol tot vers vlees, fruit en groenten, evenals seizoens- en andere aanbiedingen.
Bron: talkingretail.com 

Spanje: Mercadona verbetert kant-en-klare sectie in geselecteerde verkooppunten
De Spaanse retailer Mercadona heeft na een testperiode van 4 maanden in een select aantal verkooppunten een gratis service geïntroduceerd voor zijn kant-en-klaarafdeling. Het nieuwe verkoopmodel zal geleidelijk worden ingevoerd in de meer dan 800 winkels met een afdeling kant-en-klaarmaaltijden, zodat het tegen het eind van het jaar in alle winkels beschikbaar zal zijn.
Bron: esmmagazine.com 

Markt voor e-commerce van levensmiddelen groeide vorig jaar met 15,8%
E-commerce was vorig jaar het snelst groeiende kanaal in de wereldwijde levensmiddelenmarkt, met een groei van 15,8%, na een stijging van 45,9% het jaar ervoor, zo blijkt uit nieuwe gegevens van Kantar. E-commerce vertegenwoordigt nu 7,2% van de voedselverkoop, vergeleken met 6,3% in 2020 en 4,8% in 2019, zo bleek uit het Winning Omnichannel-rapport van Kantar.
Bron: esmmagazine.com 

Ierland: Deliveroo zag stijging in bestellingen met avocado
Ter gelegenheid van Cinco de Mayo heeft Deliveroo de avocado-eetgewoonten van de inwoners van Ierland onderzocht. Uit gegevens van Deliveroo is gebleken dat het bezorgbedrijf tussen 2020 en 2021 een toename van 62% zag in bestellingen met avocado in Ierland, met restaurantbestellingen waaronder guacamole, avocado op toast, avocadosalades en avocado in smoothies, maar ook boodschappenbestellingen met avocado's van Deliveroo's partners in de levensmiddelensector, zoals Mace en Spar. Volgens Deliveroo kopen de inwoners van Knocknacarra in Galway en Templeogue in Dublin bij elke bestelling gemiddeld het equivalent van 3 avocado's. Dat is 1 avocado meer dan waar ook in Ierland. Volgens Deliveroo bereiken de bestellingen met avocado een piek om 13.00 uur, wat erop wijst dat de inwoners van Ierland avocado het liefst tussen de middag eten.
Bron: hospitalityireland.com 

VK: Tesco stelt toeleveringsketen open voor startende duurzaamheidsbedrijven
Tesco en het WWF hebben een nieuw versnellingsprogramma opgezet dat pionierende start-ups koppelt aan Tesco-leveranciers om versneld duurzaamheidsinnovaties door te voeren in de toeleveringsketen die de milieu-impact van voeding kunnen verminderen en de Britse voedselzekerheid kunnen ondersteunen.
Bron: tescoplc.com 

Iceland Ierland introduceert online boodschappenservice
Iceland Ierland kondigde de introductie aan van zijn nieuwe online shopping service in een selectie van zijn winkels in het hele land. De supermarkt schetste nu gebruik te kunnen maken van deze nieuwe dienst met bijna 3.000 producten online beschikbaar. Naast diepgevroren levensmiddelen biedt Iceland Ierland klanten ook het 'allerbeste' in AGF-producten, evenals honderden lokale Ierse merken.
Bron: checkout.ie 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven