Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Crisp lanceert massamediale campagne met eigen telers, kwekers en makers

Vandaag start de nieuwe massamediale campagne van Crisp, de online-only supermarkt voor "knettervers eten". De nieuwe campagne draait om de vraag “Waar komt ons eten vandaan?” Crisp wil duidelijk  maken dat dat eten direct van de bron komt, zonder omwegen of plastic zakjes, en zonder dat dit op het supermarktschap ligt te wachten om gekocht te worden.

In de commercial neemt een meisje de kijker mee op avontuur langs deze vindplaatsen van vers eten uit het seizoen. Met de eigen makers en kwekers in beeld; weg van acteurs in boeren-overall. Met landelijke zichtbaarheid via de grote zenders op tv, een outdoorcampagne op abri’s en diverse (video)content via social mediakanalen bouwt Crisp hiermee verder aan de missie om beter eten mogelijk te maken voor meer mensen. 

Beter eten zonder tussenschakels
“Het is voor consumenten niet makkelijk om de producten die zij kopen te herleiden naar hun oorsprong. Vaak staat er op een plastic verpakking alleen een (ver) land vermeld,” vertelt Rózsa Groothoff, creative director bij Crisp. “Wij brengen de makers via de app dichter bij onze klant. Dat kan ook, want we kennen de mensen die je in de nieuwe commercial ziet persoonlijk. Zij zijn degenen die ons eten produceren. Zij telen, kweken en oogsten op plekken hier dichtbij, waar je gewoon, zonder tussenschakels, naartoe kan gaan. Met deze commercial vertellen we dus wat Crisp anders doet dan anderen, maar wakkeren ook die nieuwsgierigheid aan over waar eten en drinken vandaan komt. Voor iedereen nu, maar ook voor toekomstige generaties.” 

Zelf maken door het samen te doen
Een proces zonder tussenschakels, dat geldt ook voor de samenwerking met dentsuACHTUNG!, waarin beide partijen samen als makers aan het merk bouwen. “We zijn onderdeel van elkaars team geworden door bijvoorbeeld tijdelijk bij elkaar op kantoor te zijn,” zegt Boris Nihom, managing director bij dentsuACHTUNG!. “Na de strategie en conceptontwikkeling, hebben we deze campagne in-house geproduceerd en geregisseerd. Gedurende het hele proces hebben we samen met het brandteam van Crisp opgetrokken. Zo werken we samen aan een sterk, onderscheidend en écht merk.”  

De campagne is vanaf vandaag zichtbaar via een commercial op alle grote zenders op televisie en wordt opgevolgd met een abri campagne, ondersteund met social content.

Publicatiedatum: