Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Californische biologische Medjool-dadels wordt binnenkort in Europa geïntroduceerd

Joolies, een Californische teler en exporteur van biologische Medjool-dadels zal haar merk binnenkort ook in Europa introduceren. Het bedrijf kan ook rekenen op een goede afzet van Medjool-dadels aan de Amerikaanse Oostkust, mede dankzij de speciale Ramadan-geschenkverpakking," zo laat Joolies-CEO Mark Masten weten. 


Tom Robyn is vertegenwoordiger van Joolies in Europa.

“We leveren zowel biologische als conventionele Medjool-dadels. We zijn altijd op zoek naar kopers die ons product in bulk af willen nemen. Op iedere vakbeurs, zoals Fruit Logistica, weten we ons klantenbestand verder uit te breiden. Er is een goede vraag naar Californische Medjool-dadels. Tegelijkertijd werken we aan het ontwikkelen van onze reputatie als kwaliteitsleverancier, waar klanten over de hele wereld graag zaken mee willen doen."

"Onze activiteiten in Europa breiden zich uit en klanten zijn blij met de kwaliteit die we te bieden hebben. We zouden ons merk ook graag verder ontwikkelen in de groothandel. In de VS zijn onze dadels in 3.500 winkels verkrijgbaar. Ongeveer een jaar geleden hebben we ons merk ook in het VK gelanceerd en de overige landen in Europa zullen gauw volgen. We blijven werken aan de ontwikkeling van ons merk en doen dit door middel van een biologisch aanbod waar mensen behoefte aan hebben," legt Masten uit. 

"Nu de pandemie in hevigheid is afgenomen, zagen we een buitengewoon sterke afzet tijdens de Ramadan, die nog even duurt. De verkoop aan retailpartners verliep uitstekend. Het lijkt erop dat de afzet rondom de Ramadan weer terug op het oude niveau is. We verkopen ook via Amazon.com en zijn hier behoorlijk actief. Daarnaast verkopen we ook via retailers aan de Oostkust. De Ramadan-geschenkverpakking is goed ontvangen in de doelgroep," vervolgt Masten. 

Joolies heeft een siroop op basis van dadels ontwikkeld, die geschikt is als alternatieve zoetstof, zo laat Masten weten. "Ik kan wel zeggen dat de verkopen pieken. Amerikaanse consumenten zijn op zoek naar alternatieve zoetstoffen nu zij bewuster met voeding bezig zijn en hun gebruik van suiker willen beperken. We merken dat er belangstelling is voor zoetmakers op basis van dadels voor het zoeten van bijvoorbeeld koffie, havermout en sauzen. Daarnaast wordt het gebruikt ter vervanging van melasse."


De Joolies-dadelsiroop die wordt verkocht in de VS

“We breiden niet uit omdat onze huidige aanvoer toereikend is. We hebben onze eigen boomgaard die ongeveer 404 hectare telt en die we zelf of in samenwerking met partners beheren. Daarnaast kopen we naar behoefte dadels in. We zijn tevreden of de aantallen die we zelf telen en die we bij anderen af kunnen nemen," zegt Masten. 

"We leggen ons toe op het bio-segment en leveren onze producten ook aan markten in het Midden-Oosten. Consumenten zijn steeds bewuster met de gezondheidsaspecten van voeding bezig. Zij weten dat bio-AGF uit Californië garant staan voor de beste kwaliteit en deze boodschap zullen we ook uit blijven dragen," zegt Masten tot slot.  

Voor meer informatie: 
Tom Robyn
Joolies
Tel: +32 478 32 68 27
tom@joolies.com 
www.joolies.com 

Publicatiedatum: