Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Goede vooruitzichten voor Braziliaanse sinaasappelexport

De Braziliaanse sinaasappelexport bereikte tussen juli 2021 en februari van dit jaar 660.000 ton, 1,02% minder dan in 2020/21. De lichte daling wordt toegeschreven aan de sterke concurrentie vanuit Mexico, het buurland van de belangrijkste koper van de Braziliaanse oogst, de Verenigde Staten.

De verwachting voor de afzet van volgende seizoenen op de binnen- en buitenlandse markt is positief bij de citrustelers van het noorden van de staat Minas Gerais. In Brazilië wordt hard gewerkt aan de versterking van de concurrentiepositie.

"We moeten met onderzoek en ontwikkeling het werk van onze telers ondersteunen die op zoek zijn naar een smaakvol product dat hoge ogen kan gooien op de binnen- en buitenlandse markt. We willen dat smaak de doorslaggevende factor wordt in de aankoopbeslissing, niet alleen de beschikbaarheid van het product in een bepaald afzetvenster", zegt Alencar Saito, landbouwingenieur bij Agroforte, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het verlenen van kredietlijnen voor telers.

Telers moeten ook kijken naar de binnenlandse markt voor de afzet van hun product, waar jaarrond voldoende kansen liggen, zo zegt Alencar Saito. "De binnenlandse markt biedt vele mogelijkheden. We hebben een smaakvol product en er is vraag naar in Brazilië", merkt hij op.

Luiz Antunes, directeur van 2DA Negócios+Território, een bedrijf met uitgebreide ervaring in merkpositionering, legt uit dat de groei gepaard moet gaan met inzicht in de uitdagingen die zich stellen. "Het is essentieel om de verwachtingen van elke markt te begrijpen en te analyseren hoe de grote spelers te werk gaan", vertelt hij.

Volgens Luiz Antunes kan het begrijpen van het consumentengedrag veel deuren openen. "Kennis van de specifieke eisen per land kan zeker helpen om zich strategisch goed te positioneren. Maar wat ook nodig is, is de ontwikkeling van de regio als geheel."

Bron: Noticias Agrícolas / abrafrutas.org

Publicatiedatum: