Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tomaten, bananen en paprika's hardlopers

Verkoopomzet Nederlandse groenten en fruit naar Duitsland met bijna 30% gestegen in 5 jaar tijd

Nederland is met recht een sterke partner voor de Duitse retail en foodservice. In de periode van 2016 tot en met 2021 steeg de Nederlandse verkoopomzet van groenten en fruit aan Duitse klanten met bijna 30 procent naar €4,9 miljard, aldus Wilco van den Berg, verantwoordelijk voor Markt & Statistiek bij GroentenFruit Huis.

Tomaten (18%) voeren met afstand de ranglijst van Nederlandse verkoop in Duitsland aan, gevolgd door bananen (8%) en paprika's (7%). Nederland levert jaarrond een volledig assortiment. De in Nederland geteelde producten, zoals tomaten, paprika's, komkommers en peren, worden gecombineerd met producten van verder weg. Het gaat dan onder andere om bananen, avocado's, druiven, mango's en blauwe bessen.

Bron: Wilco van den Berg, GroentenFruit Huis

Publicatiedatum: