Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lamb Weston maakt meer winst

Lamb Weston publiceerde onlangs haar resultaten over het derde kwartaal van 2022 en een update van de vooruitzichten voor het boekjaar 2022.

"We blijven vooruitgang boeken op zowel financieel als operationeel vlak dankzij sterke prijsmaatregelen om de aanzienlijke inflatie van inputkosten beheersbaar te houden," zei Tom Werner, bestuursvoorzitter en CEO. "Onze prijsmaatregelen zorgden, in combinatie met onze productiviteit en kostenbeheersing, voor een verbetering van de brutomarge. Dit ondanks het feit dat de Omikron-variant van het coronavirus effect had op de vraag in de horeca en een groter verstorend effect op de productie- en distributieactiviteiten had dan verwacht. Daarnaast beperkten ook de aanhoudende wereldwijde logistieke belemmeringen onze internationale verkoop."

"We weten ons goed staande te houden in deze uitdagende macro-economische omgeving en liggen nog steeds op koers om onze financiële doelen voor het boekjaar 2022 te realiseren. De stijging van de aardappelprijs als gevolg van de matige oogst in de regio Pacific Northwest ligt in lijn met onze verwachtingen. We hebben voldoende aardappelen zeker weten te stellen om te kunnen beantwoorden aan onze productiebehoefte voor de korte termijn. We zijn van plan om te blijven sturen op prijzen, productiviteit en kostenbeheersing om de effecten van de inflatie te verzachten. Onze capaciteitsuitbreiding in Idaho en China verloopt volgens plan en we hebben er nog altijd vertrouwen in dat we door te investeren en het voeren van een strategisch beleid aan de behoeften van onze klanten zullen kunnen blijven beantwoorden en de langetermijngroei aan kunnen jagen."

Toelichting Q3 2022
Verkoop groeide met €54,4 mln naar €878 mln, wat neerkomt op een toename van 7% ten opzichte van hetzelfde kwartaal van het jaar daarvoor. De prijs/productmix-verhouding groeide met 12%, waarin de voordelen van de prijsmaatregelen tot uitdrukking komen. Het volume nam met 5% af onder invloed van de lagere export en levering aan retailkanalen. 

Het bedrijf leverde meer producten aan restaurants en foodservicebedrijven in Noord-Amerika, hoewel deze groei werd geremd door de lagere bedrijvigheid in de horeca vanwege de Omikron-variant en het onvermogen om in de vraag van klanten te voorzien als gevolg van de beperkingen in de toeleveringsketen, waaronder tekorten aan arbeidskrachten en grondstoffen, die de doorvoer in fabrieken beperkten. 

Klik hier voor het volledige persbericht.

Voor meer informatie:
Shelby Stoolman
Lamb Weston Holdings, Inc.
Tel.: +1 208 424 5461
shelby.stoolman@lambweston.com

Publicatiedatum: