Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Checkpoint Aldi wordt toeristische trekpleister in Berlijn

Spar Oostenrijk breidt marktleiderschap uit, omzet foodretail groeit met 3,9%
Spar Oostenrijk breidde in 2021 zijn marktleiderschap in foodretail uit, met een omzet van € 8,6 mld in foodretail, wat neerkomt op een omzetgroei van 3,9%. De Spar Oostenrijk Groep rapporteerde een zeer positief jaar voor alle drie de bedrijfsgebieden: foodretail, sportretail en winkelcentra, met een gecombineerde omzetgroei van 4,7% tot € 17,3 mld. De groep exploiteert momenteel 3.291 winkels en heeft meer dan 90.000 teamleden in dienst.
Bron: spar-international.com 

Britse Morrisons bundelt krachten met Gopuff voor snelle levering
Het Britse supermarktconcern Morrisons is een samenwerkingsverband aangegaan met snelbezorger Gopuff om zijn boodschappen in slechts 15-20 minuten bij het winkelend publiek thuis te bezorgen, aldus de bedrijven. Ze zeiden dat de meerjarige samenwerking Morrisons in staat zal stellen om duizenden verse levensmiddelen, eigen merk- en merkproducten naar het platform van Gopuff te brengen.
Bron: reuters.com 

Finland: Kesko actualiseert duurzaamheidsstrategie en koppelt managementbeloning aan duurzaamheidsdoelstellingen
De Raad van Bestuur van Kesko Corporation heeft een nieuwe duurzaamheidsstrategie voor Kesko goedgekeurd. De strategie stelt duidelijke duurzaamheidsdoelen voor de activiteiten van Kesko en haar 3 divisies. De aandachtsgebieden van de duurzaamheidsstrategie zijn klimaat en natuur, duurzame waardeketen, verantwoordelijkheid voor mensen en goed bestuur.
Bron: kesko.fi 

Groei retailomzet VK vertraagt in maart door inflatie
Britse retailers hebben hun omzet deze maand zien dalen doordat de kosten van levensonderhoud onder druk kwamen te staan, zo blijkt uit een enquête van de Confederation of British Industry. De maandelijkse omzetbalans van de CBI daalde van +14 in februari tot +9. In een peiling van economen door Reuters was uitgegaan van +10. De CBI's verkoop-voor-het-tijdstip-van-het-jaar-meting leed een grote daling en daalde tot -23 van +16 in februari.
Bron: reuters.com 

Duitsland: Aldi wordt toeristische trekpleister in Berlijn
In het centrum van Berlijn heeft Aldi Nord een heel bijzondere stadswinkel geopend: 'Checkpoint Aldi' verkoopt exclusieve merchandise van de hard-discounter en wil een magneet zijn voor de echte Aldi-fan.
Bron: retaildetail.eu 

Britse waakhond vertelt Morrisons eigenaar concurrentieproblemen met brandstof op te lossen
De Amerikaanse private equity firma Clayton, Dubilier & Rice (CD&R) moet de bezorgdheid van de concurrentietoezichthouder dat zijn aankoop van de supermarktketen Morrisons tot hogere brandstofprijzen zou kunnen leiden, wegnemen om een diepgaand onderzoek naar de deal te vermijden.
Bron: reuters.com 

Buymie breidt uit in Groot-Brittannië met Asda-proef in Leeds en Bristol
On-demand boodschappenbezorgdienst Buymie is in samenwerking met Asda in Engeland een nieuwe proef gestart met bezorging binnen 1 uur, waarbij 60 nieuwe banen worden gecreëerd. Buymie, in februari 2016 opgericht door Devan Hughes en Artavazd Sokhikyan, breidt zich de laatste tijd uit in Groot-Brittannië, nadat het eerder al partnerschappen met Lidl en Dunnes Stores in de Republiek had binnengehaald.
Bron: irishtimes.com 

Van toiletpapier tot tomaten: deze producten nu duurder in Belgische winkels
Consumentenorganisatie Test-Aankoop concludeerde dat de boodschappenmandjes van de mensen deze maand opnieuw duurder worden. De organisatie analyseerde meer dan 3.000 producten en prijzen in de grote supermarktketens (Aldi, Lidl, Albert Heijn, Carrefour, Colruyt, Cora en Delhaize) in maart. Groenten: Gemiddeld 4,1% duurder dan vorig jaar, maar het prijsverschil is iets kleiner dan vorige maand. Vooral tomaten zijn veel duurder dan een jaar geleden (+18,9%) en aardappelen (gemiddeld +6%). Uien (-3%), wortelen en komkommers (beide -2%) zijn echter iets goedkoper geworden dan vorig jaar.
Bron: brusselstimes.com 

Publicatiedatum: