Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

34% van Nederlandse consumenten heeft voorkeur voor m-commerce

Ocado Retail verlaagt omzetvooruitzichten door verzwakking Britse markt
De Britse onlinesupermarkt Ocado Retail verlaagde zijn omzetvooruitzichten voor het hele jaar na een omzetdaling met 5,7% j-o-j in het laatste kwartaal, die volgens het bedrijf deels te wijten was aan een verzwakking van de algemene markt. Het bedrijf, een 50:50 joint venture tussen Ocado Group en Marks & Spencer, zei dat een daling van de omvang van de boodschappenmand een stijging van het aantal klanttransacties in het eerste kwartaal tot 27 februari compenseerde.
Bron: reuters.com 

Spanje: Mercadona ziet LFL-omzet stijgen, nettowinst dalen in 2021
De Spaanse supermarktketen Mercadona rapporteerde een groei van de like-for-like omzet met 3,3% op jaarbasis, tot € 27,8 mld, in zijn boekjaar 2021. Van dit totaal werd € 27,4 mld gegenereerd in Spanje, en de resterende € 415 mld in Portugal, waar de keten na 2 jaar een marktaandeel van 3% verwierf.
Bron: esmmagazine.com 

34% van de Nederlandse shoppers geeft de voorkeur aan Mobile Commerce
E-commerce is booming, waardoor ook Mobile Commerce (of mcommerce of m-commerce) populairder is geworden. Meer dan een derde van de Nederlandse consumenten gebruikt het liefst zijn mobiele telefoon tijdens het winkelen. Niet alleen gebruiken consumenten hun smartphone tijdens het online shoppen: ook in fysieke winkels gaat een mobiele zoekopdracht vooraf aan een aankoop. Het onlangs gepubliceerde Mobile Shopping Report van Klarna laat zien dat m-commerce steeds populairder wordt.
Bron: ecommercenews.eu 

VK: Deliveroo zegt dat het in komende 2 jaar kostendekkend kernresultaat zal bereiken
Deliveroo zei te streven naar kostendekkende kernresultaten over ongeveer 2 jaar en voorspelde dit jaar een stijging van 15-25% in de waarde van brutotransacties op zijn platform, een vertraging ten opzichte van 70% in 2021 toen het werd gestimuleerd door lockdowns. De Britse voedselbezorger zei dat zijn aangepaste kernverlies vorig jaar is toegenomen tot € 154 mln , vergeleken met een verlies van € 13 mln in 2020, als gevolg van hogere marketinguitgaven en investeringen in technologie.
Bron: reuters.com 

Publicatiedatum: