Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Will Hill - FruPro

Nieuw digitaal AGF-handelsplatform als start-up op Fruit Logistica

Het platform FruPro heeft een B2B-marktplaats voor AGF-producten gelanceerd die de hele productieketen met elkaar zal verbinden. De stille opening heeft plaatsgevonden op 28 februari, de officiële start is op 21 maart.

Het bedrijf wil de werkwijze van de AGF-sector verbeteren door de noodzakelijke transparantie en het gemak naar de sector te brengen. Het helpt leveranciers met elkaar in contact te komen, te communiceren, te herdistribueren en te handelen via één platform. De digitale marktplaats voor AGF-producten is gebouwd voor de sector en door de sector en heeft als doel de sector te helpen om in alle vertrouwen fruit en groenten te kopen en te verkopen. Dankzij het ingebouwde centrale communicatieplatform kunnen bedrijven hun producten online promoten, hun netwerk uitbreiden en hun distributie- en handelsmogelijkheden verbeteren. Elk AGF-bedrijf kan zijn eigen digitale profiel aanmaken en 24/7 verkooptransacties sluiten en binnen de afgesproken handelsvoorwaarden betaald krijgen of betalen.

"We hebben 30 bedrijven die doorgelicht zijn en klaar om geleidelijk te worden opgenomen. We willen feedback ontvangen van onze vroege gebruikers om het platform te optimaliseren voor de behoeften van toekomstige gebruikers. Ons CRM bevat 600 bedrijven en dit aantal groeit dagelijks door de interesse van nieuwe bedrijven," legt mede-oprichter en COO Ollie Morley-Fletcher uit.

FruPro testte zijn concept al tijdens de lockdown. In één weekend kon FruPro met behulp van een eenvoudige TypeForm-vragenlijst en zijn netwerk, de sector met elkaar verbinden. In totaal werden 251 pallets, 35.741 verpakkingen en 178.705 kg AGF-producten, bestemd voor afvalverwerking, verkocht. Zo werd een half miljoen mensen gevoed. Dit leverde de FruPro-gebruikers meer dan 12.000 euro aan omzet op.

De onderneming verschilt van haar concurrenten door haar houding ten opzichte van de klimaatverandering. Om de CO2-uitstoot gevolg van voedselverlies en -verspilling te verminderen, werkt FruPro samen met voedselbanken, clubs en liefdadigheidsinstellingen en stelt het bedrijven in de sector in staat hun overschotten te doneren aan degenen die het voedsel het hardst nodig hebben. Het platform bewees het succes van dit concept tijdens de kerstweek in 2021. FruPro faciliteerde de donatie van 19 pallets, 37.700 punnets van klasse I frambozen aan FareShare. Deze succesvolle proef maakte de donatiefunctie tot een centraal onderdeel van het platform.

FruPro exposeert dit jaar op de Fruit Logistica in Berlijn, waar het is gekozen als een van de startende bedrijven die op het evenement worden gepresenteerd.

"We zijn erg trots dat we als een van de 20 start-ups zijn geselecteerd om ons in Berlijn te presenteren. Het is een bevestiging van ons product, dat gemaakt is voor de sector door de sector, van 's werelds grootste groente- en fruitevenement. Dit heeft bevestigd dat we op de goede weg zijn en het stimuleert ons om een nog beter platform te bouwen," zei Will.

"Berlijn is een geweldige kans om ons baanbrekende concept aan een groter publiek te tonen. Het zal veel spannende partnerschappen opleveren waarmee we ons aanbod kunnen verbeteren en onze positie op de wereldmarkt kunnen versterken," aldus Ollie.

Voor meer informatie:
Ollie Morley-Fletcher
FruPro
ollie@frupro.com

Publicatiedatum: