Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Het opgeheven NAGF verdient brons

Baby Groente Tas wint Gezonde Innovatie Award

De Baby Groente Tas is een van de winnaars van de Gezonde Innovatie Awards. Om gezond eten aan te moedigen worden sinds vorig jaar de Gezonde Innovatie Awards uitgereikt. Het is een complimentenprijs voor producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon en wordt georganiseerd door Foodlog en FoodPersonality.  

Ze werken met 2 categorieën: producten en initiatieven waarbij ze consumenten vragen hun favorieten te kiezen. Ook de vakjury maakt zijn top-3's. "Gezondheid is een brede uitdaging, en dat proberen we met de vakjury-leden te ondervangen met een breed samengestelde groep experts uit de praktijk en de wetenschap", aldus Bianca van der Ha, mede-initiator van de awards vanuit Foodlog. 

Er waren verschillende AGF-gerelateerde producten en initiatieven die meedongen naar de awards. De Baby Groente Tas werd door de vakjury verkozen als winnaar in de categorie Initiatieven. De groentetas wordt verspreid in de gemeentes Purmerend en Beemster. Daar ontvangen baby’s tussen 4 en 6 maanden 8x de Baby Groente Tas. Dit initiatief wordt gefinancierd door de gemeente. De groente komt van lokale boeren en wordt ingepakt en aan huis geleverd door een sociale werkplaats. De tas werkt als gedragsfacilitatie. 

Een product innovatie op het gebied van groenten die bij de jury hoog scoorde is Bonduelle Groente voor soep, pureersoep van vriesverse groenten. Deze kreeg de 2e plek.

Susie ijs gemaakt van geredde bananen kreeg plek 3.

Onder de consumentenwinnaars werd ook de Baby Groente Tas gewaardeerd met een 2e plek en kreeg het onlangs gestopte NAGF de 3e plek net hun campagne Ga voor kleur.

Supermarkt Albert Heijn valt twee maal in de prijzen met het initiatief Gezond koken onder de 2 euro per persoon met Prijsfavorieten, waaronder de eerste plek onder consumenten.

Hieronder een overzicht van alle winnaars:

Consumentenwinnaars
Producten
1.      TastyBasics | Repen noten en zaden & Muesli Fruit en Veggie
2.      Albert Heijn | AH Volkoren bollen
3.      Okae for Kids | Okae Kinderthee

Initiatieven
1.      Albert Heijn | Gezond koken onder €2 pp met Prijsfavorieten
2.      Spurd | Baby Groente Tas
3.      Nationaal Actieplan Groenten en Fruit | Geef Kleur Door

Jurywinnaars
Producten
1.      Soilmates | Healthy Oil
2.      Bonduelle | Bonduelle Groenten voor Soep
3.      Susie Icecream | Susie Puur Fruitijs

Initiatieven
1.      Spurd | Baby Groente Tas
2.      Bloeizone Bakkeveen | Bloeizone Bakkeveen
3.      Albert Heijn | Gezond koken onder €2 pp met Prijsfavorieten

Klik hier voor alle initiatieven en producten die meedongen naar de Gezonde Innovatieawards