Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kacper Skokowski, Frucht Connect, over de afzet in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland

"Ondanks dalende export nieuwe salades gelanceerd"

Frucht Connect uit Polen zet sinds vele jaren vers gesneden fruit af op de Duitse markt. Nu heeft het bedrijf naast haar bestaande activiteiten ook het productieproces zelf overgenomen. Dit maakt de volledige controle over het product mogelijk, van de productie tot aan de uitlevering aan de klanten. Ondanks een afname van de exportactiviteiten in tijden van corona wordt een belangrijk deel van de innovatieve versgesneden producten nog steeds naar Duitsland en andere landen geëxporteerd. Daarnaast kon het assortiment uitgebreid worden, vertelt ons marketingleider Kacper Skokowski in een interview.

In het kader van de marktpresentie werd het productpalet uitgebreid met granaatappelpitten in verschillenden verpakkingsgroottes (van 80 gram tot 1 kg). "Net zoals bij andere producten vinden we de versheid van onze granaatappelpitten bijzonder belangrijk. We importeren geen halffabricaten, maar hele granaatappelen: dit is uiteindelijk niet alleen doorslaggevend voor de kwaliteit en de smaak van ons eindproduct, maar ook voor de optiek en de houdbaarheid." Momenteel is er bij de granaatappelpitten sprake van een continue vraag en een stijgende populariteit.
Fruitsalade 'Saison'

Grote uitwerkingen van de pandemie
De hoofdafzetmarkten van Frucht Connect zijn nog steeds Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en België. Kacper: "In het bijzonder bij fruitsalades en monoproducten hebben we een hoge bekendheidsgraad verworven." Desalniettemin heeft de aanhoudende pandemie een merkbare uitwerking gehad op de exporthandel. "We hadden in het begin niet gedacht dat de crisis zo een grote invloed op de afzet in de horeca zou hebben. Het is nog steeds een moeilijke tijd voor ons allemaal, wij als exporteurs en producenten evenals onze afnemers."

De export van het basisassortiment is tot nu toe in de crisistijd duidelijk gedaald, desondanks konden meerdere bekende ketens tijdens de pandemie continu van versgesneden producten voorzien worden. "Ook in de retail worden onze granaatappelpitten zeer goed ontvangen. Voor de rest hebben vooral de kleinere verpakkingsgroottes ons tot nu toe gered", stelt Kacper vast.

Afzet vertoont lichte opwaartse trend
Juist in pandemietijden zijn de kwaliteitseisen in de handel extreem hoog. "Ons voordeel is dat we ons al voor de uitbraak inspanden voor een goede kwaliteit van onze producten. Gelukkig bevestigen de actuele verkoopcijfers ook dat de afzet weer omhoog gaat. Desondanks heeft corona ons allen laten zien dat men nauwelijks kan voorspellen hoe de situatie zich verder ontwikkelt. We kunnen alleen hopen dat de gespannen branche sterker uit de crisis komt."

Ondanks alles kijkt Frucht Connect met vertrouwen vooruit en men wijst op de snelle ontwikkeling van versgesneden producten. "Tot aan het keerpunt van de corona-uitbraak had dit marktsegment zich al succesvol weten te positioneren. Kant-en-klare vitaminebommen in kleine verpakkingsgroottes zijn bij de consumenten eenduidig zeer populair. Des te belangrijker is het dat de Fruit Logistica 2022 als beursevenement plaatsvindt en we verheugen ons erop dat we ons versgesneden assortiment mogen presenteren."

Bezoek het bedrijf op de Fruit Logistica in hal 21.

Voor meer informatie:
Kacper Skokowski
Frucht Connect Sp. z o.o.
Czarnowice 300
66-620 Gubin
tel. +48 68 359 02 47
verkauf@fruchtconnect.com 
www.fruchtconnect.com 

Publicatiedatum: