Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aldo Empirico, een jaar na de integratie met Westfalia Fruit International:

"Sinds onze integratie met Westfalia Fruit hebben we een sterke groei doorgemaakt"

Sinds een jaar maakt de traditionele onderneming Hausladen Fruchthandelsgesellschaft uit München deel uit van de Westfalia Fruit International Group. Mede-directeur Aldo Empirico vertelde FreshPlaza.de onder meer wat het betekent om nu tot een van de grootste avocadobedrijven ter wereld te behoren. De onderneming profiteert van een wereldwijd netwerk en van haar eigen onderzoeksafdeling.


Christoph Buchner en Aldo Empirico

Wat is er veranderd door de integratie van uw bedrijf met Westfalia Fruit International?
Aldo Empirico: "Wij maken nu deel uit van een wereldbedrijf met een verticaal geïntegreerde toeleveringsketen en de sterkste avocadopositie ter wereld. Sinds onze integratie met Westfalia Fruit International hebben we een sterke groei doorgemaakt. Wij profiteren van de kennis en productie en van de verkoopmogelijkheden van onze collega's, die overal ter wereld zitten. Als avocado-experts beschikt Westfalia Fruit over een gerenommeerde onderzoeksafdeling, Westfalia Technological Services, die in 1988 werd opgericht. Het is 's werelds grootste particulier gefinancierde onderzoekseenheid voor subtropisch fruit. Het toegewijde team van wetenschappers en technici richt zich op de ontwikkeling van variëteiten, innovatie en milieukwesties en speelt een centrale rol bij het vormgeven van de toekomst van de wereldwijde avocado-sector. Wij kunnen deze kennis nu delen met onze klanten en hen helpen hun bedrijf op een duurzame manier te laten groeien."

Wat onderscheidt de exotische vruchten van Westfalia Fruit, met name die welke onder het merk "Struwwelpeter" op de markt worden gebracht, van ander fruit?
"Wij zijn sinds januari actief onder de naam Westfalia Fruit. Westfalia Fruit International is het grootste avocadobedrijf ter wereld en is een van de grootste en belangrijkste producenten, verkopers en rijpingsbedrijven van avocado's in de wereld. Wij produceren op vier continenten in 16 landen en veredelen en verkopen ons assortiment producten dat naast avocado ook andere rijpende exoten omvat zoals mango, papaya en andere exoten zoals granaatappels, lychees en andere producten. Het merk Struwwelpeter is al meer dan 50 jaar een traditioneel merk en wij hebben het altijd gebruikt om fruit met bijzondere kwaliteitskenmerken op de markt te brengen. De nadruk ligt op een uitstekende smaak, en afhankelijk van het product zijn ook de kleur, het kaliber, en in het geval van citrus, het soort behandeling, enz. van belang. Duurzame teelt is een basisvereiste."

Welke exotische vruchten, behalve de avocado, zijn momenteel bijzonder in trek?
"Avocado's kennen al jaren veel belangstelling, met groeipercentages in dubbele twee cijfers. Bemoedigend is dat er nog veel ruimte voor verbetering is in de landen met de hoogste consumptie, met een consumptie van meer dan 4 kg per hoofd van de bevolking. Ook verwerkte avocadoproducten zoals oliën, guacamole en diepvriesavocado's kennen een sterke groei. Naast de avocado heeft ook de papaja een sterk jaar achter de rug. Deze exotische vrucht zag een sterke verkoopstijging, die vooral is toe te schrijven aan het feit dat de vrucht nu bijna het hele jaar door in het assortiment van de meeste ketens is opgenomen. Natuurlijk is de mango nog steeds een van de meest populaire exotische vruchten."

Waar haalt u de avocado's vandaan?
"Westfalen heeft het meest diverse avocadoteeltgebied met eigen productie in gevestigde landen zoals Peru, Mozambique, de VS, Chili en Zuid-Afrika en ook in ontwikkelingsgebieden zoals Colombia en Portugal. Een voordeel van onze uitgebreide productiebasis en geïntegreerde wereldwijde keten is dat Westfalia de markt 52 weken per jaar vanuit twee inkoopgebieden fruit van constante, hoge kwaliteit kan leveren. In Mexico en andere gebieden hebben wij ook sterke pakstations en/of inkoopteams ter plaatse om een zo stabiel mogelijke bevoorrading van onze klanten uit de hele wereld te garanderen.

Deze foto toont het internationale netwerk van het bedrijf.
Credit: Westfalia Fruit International

Wie zijn uw klanten?
"Westfalia levert wereldwijd aan de meest uiteenlopende klanten: van de levensmiddelenretailhandel, de horeca, de verwerkende industrie tot de cosmetica-industrie (met oliën). Ons categoriebeheer en onze kwaliteiten en deskundigheid maken ons tot de bevoorrechte leveringspartner voor de retail, aangezien de nadruk ligt op de verdere uitbreiding van de avocadomarkt en het voldoen aan de marktvraag."

Wat is er het afgelopen coronajaar veranderd in vergelijking met voorgaande jaren? Zijn er grote logistieke uitdagingen geweest?
"Zoals bij alle leveranciers zorgde de pandemie in alle sectoren voor onvoorspelbare situaties. Vorig jaar was er een tijd dat het gebrek aan containers een probleem was. Onze wereldwijde teams waren in staat deze omstandigheden het hoofd te bieden en ervoor te zorgen dat onze avocado's op tijd en in topkwaliteit op hun bestemming aankwamen. De logistieke uitdagingen hebben ons er ook niet van weerhouden nieuwe markten te betreden. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld met succes de eerste avocado's uit Colombia naar Zuid-Korea geëxporteerd."

Welke innovaties kunnen we in 2022 verwachten?
"In het algemeen kunnen we zeggen dat we voortdurend op zoek zijn naar innovaties om uit te zoeken hoe we de dienstverlening aan de klant op de meest duurzame en efficiënte manier kunnen ontwikkelen. Westfalia levert niet alleen verse avocado's aan de wereldmarkt, maar produceert ook diverse verwerkte producten zoals avocadopuree, avocado-ijs, hoogwaardige oliën en avocadomayonaise, die zeer interessant kunnen zijn voor de Duitse markt."

Voor meer informatie:
Christoph Buchner / Aldo Empirico
Westfalia Fruit GmbH
Schäftlarnstr. 8
81371 München, Duitsland
Tel: +49 (0) 89 720140
sales.de@westfaliafruit.com 
www.westfaliafruit.com 

Publicatiedatum: