Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe Kuehne+Nagel verstoringsindicator zeevracht wijst op hardnekkige uitdagingen aanbodketen

Kuehne+Nagel introduceert de Seaexplorer verstoringsindicator om de efficiëntie van de wereldwijde containerverschepingsnetwerken te meten. De indicator toont de cumulatieve TEU-wachttijd in dagen in de havens van Prince Rupert, Vancouver/Seattle, Oakland, Los Angeles/Long Beach, New York, Savannah, Hong Kong, Shanghai/Ningbo en Rotterdam/Antwerpen.

Een voorbeeld laat zien hoe de indicator werkt: een schip met een capaciteit van 10.000 TEU dat 12 dagen wacht om een haven binnen te varen staat gelijk aan 120.000 TEU wachtdagen. Een ander schip met 5.000 TEU dat 10 dagen wacht om dezelfde haven aan te doen is gelijk aan 50.000 TEU- wachtdagen. De totale TEU wachttijd is 170.000 TEU wachtdagen.

De verstoringsindicator biedt inzicht in en geavanceerde analyses en trends met betrekking tot de huidige situatie die van invloed is op de wereldhandel. Momenteel geeft de indicator een wachttijd en een omvang van 11,6 mln TEU-dagen aan, een aanhoudend hoog niveau. In deze negen specifieke havens zou normaal minder dan één mln TEU- wachtdagen zijn. Momenteel heeft ruwweg 80% van de verstoring te maken met Noord-Amerikaanse havens.

De indicator is een uitbreiding van de zichtbaarheid die de veelgeprezen Seaexplorer van Kuehne+Nagel biedt op wereldwijde verstoringen in de zeevracht. Volgens de meest recente gegevens van de Seaexplorer liggen er momenteel 612 containerschepen voor anker of op drift voor de grote wereldhavens.

Otto Schacht, lid van de Raad van Bestuur van Kuehne + Nagel International en verantwoordelijk voor Sea Logistics, zegt hierover: "De trendinformatie die de indicator biedt stelt onze klanten beter in staat om de waarschijnlijke gevolgen voor hun toeleveringsketen in de toekomst te voorspellen en te plannen en de beste handelwijze te bepalen. Met de indicator hebben we een nieuw niveau van data-analyse voor de maritieme logistiek geïmplementeerd."

Voor meer informatie:
Dominique Nadelhofer
Kuehne+Nagel
+49 421 3605 3333
dominique.nadelhofer@kuehne-nagel.com

Publicatiedatum: