Lidl GB opent 900e winkel

Uitbreiding Lidl GB zet tempo voort met opening 900e winkel in Liverpool
Lidl GB heeft zijn 900e winkel in Groot-Brittannië aangekondigd. De 900e winkel van de discounter in Edge Lane bij het stadscentrum van Liverpool heeft 40 nieuwe banen in de regio opgeleverd en sluit zich aan bij 5 andere winkels die in januari worden geopend en samen bijna 250 nieuwe banen zullen opleveren. Andere nieuwe winkels zijn onder meer 2 nieuwe Londense winkels in Heston en St Mary Cray, Shipley, Merry Hill en Newcastle.
Bron: corporate.lidl.co.uk 

Carrefour investeert in 4 Poolse foodtech start-ups
4 Poolse start-ups in de foodtech hebben een subsidie gekregen van de Carrefour Foundation, zo heeft het bedrijf bekendgemaakt. De bedrijven zijn Food Jack, KuMin.Sys, Nielone en Yoush. Stichting Technology Incubator voert samen met inhoudelijk partner foodtech.ac. het project uit.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Slechts 4 dagen werken op hoofdkantoor van supermarktketen Morrisons
De Britse supermarktketen Morrisons gaat zijn werknemers 6 maanden lang 4 dagen per week laten werken in plaats van 5. Dat zou beter zijn voor het welzijn en het milieu. De regeling geldt echter alleen voor het hoofdkantoor.
Bron: retaildetail.eu 

VK: Groothandels in levensmiddelen kenden vorig jaar solide groei
Britse groothandelaren in levensmiddelen kenden in 2021/22 een goed jaar qua groei, aldus analist Lumina Intelligence. Hoewel de totale groothandelsmarkt een groeivertraging kende ten opzichte van 2019/20, benadrukte Lumina in haar UK Wholesale Market Report 2021/22 het succes van groothandels daarin. Costco en Morrisons waren de 2 snelst groeiende, met een stijging van respectievelijk 15,8% en 15,6%.
Bron: talkingretail.com 

Bol.com introduceert Franstalige website
Ahold Delhaize-dochter Bol.com heeft een Franstalige versie van zijn website geïntroduceerd en verhoogt het aantal lokale verkopers, om zijn Belgische offensief kracht bij te zetten. Tot nu toe was Bol.com alleen in het Frans beschikbaar via een app.
Bron: retaildetail.eu 

Esselunga en Aldi scoren hoog op consumententevredenheid in Italië
Retailers Esselunga en Aldi behoren tot de retailers die het hoogst scoren op consumententevredenheid in Italië, zo is gebleken uit een onderzoek. Voor het onderzoek van de Italiaanse consumentenorganisatie Altroconsumo werden in juni 2021 meer dan 9.700 mensen ondervraagd.
Bron: esmmagazine.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven