Trekken AGF-leveranciers al aan de bel?

Stijgende productiekosten: Tekorten aan bitterballen en koffie dreigen bij AH door prijsconflicten met leveranciers

De supermarkten letten op de prijzen en willen niet mee in de prijsverhogingen die hun leveranciers voorstellen. Zo is Albert Heijn in conflict geraakt met Nestlé, moederbedrijf van onder meer Nescafé, KitKat en Maggi. Ook leverancier van diepvriesproducten Ad van Geloven dringt aan op prijsverhoging. Dat meldt Distrifood.

De marktleider heeft nee gezegd tegen prijsverhogingen die deze voedingsproducenten willen doorvoeren. Bij Nestlé gaat het om 20 procent, te wijten aan de stijgende kosten in de productie. AH wil dat niet betalen en daarom zijn de leveranties stopgezet. Klanten merken dat al in de schappen. 

Ook leveranciers van AGF hebben te maken met forse kostenstijgingen en werken vaak met contractafspraken per seizoen. Het is niet bekend of zij ook eisen op tafel leggen voor prijsverhogingen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven