Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Trekken AGF-leveranciers al aan de bel?

Stijgende productiekosten: Tekorten aan bitterballen en koffie dreigen bij AH door prijsconflicten met leveranciers

De supermarkten letten op de prijzen en willen niet mee in de prijsverhogingen die hun leveranciers voorstellen. Zo is Albert Heijn in conflict geraakt met Nestlé, moederbedrijf van onder meer Nescafé, KitKat en Maggi. Ook leverancier van diepvriesproducten Ad van Geloven dringt aan op prijsverhoging. Dat meldt Distrifood.

De marktleider heeft nee gezegd tegen prijsverhogingen die deze voedingsproducenten willen doorvoeren. Bij Nestlé gaat het om 20 procent, te wijten aan de stijgende kosten in de productie. AH wil dat niet betalen en daarom zijn de leveranties stopgezet. Klanten merken dat al in de schappen. 

Ook leveranciers van AGF hebben te maken met forse kostenstijgingen en werken vaak met contractafspraken per seizoen. Het is niet bekend of zij ook eisen op tafel leggen voor prijsverhogingen.

Publicatiedatum: