Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Freshis: eerst in Madrid, straks ook in Barcelona en Duitsland

Spaanse start-up bezorgt verse AGF in minder dan één uur aan huis

De Spaanse start-up Freshis, die tijdens de eerste lockdown in Madrid werd opgericht, is een platform dat supersnel verse groenten en fruit rechtstreeks van de teler bij de klant aan huis bezorgt. Freshis, een idee van drie Spaanse ondernemers, Lluís Puig, Pablo Engelmann en Jaume Puig, sloot 2021 af met meer dan 10.000 bestellingen. De gemiddelde kost van een bestelling verse groenten en fruit was € 42. De start-up is van plan haar activiteiten dit jaar uit te breiden in Spanje en ook daarbuiten.


Lluís Puig

"De start viel samen met de eerste lockdown in 2020. In die tijd probeerden veel mensen in Madrid boodschappen te doen zonder het huis te moeten verlaten en dus begonnen wij groenten en fruit te verdelen op onze eigen motorfietsen", zegt Pablo Engelmann, mede-oprichter en COO van Freshis.


Pablo Engelmann

Deze Q-commerce wil een gangmaker van verandering zijn in de AGF-sector door transparantie in de waardeketen te creëren, geen beroep te doen op tussenpersonen en onnodige kosten te vermijden. Freshis beoogt de levertijd te verkorten, zodat de consument het verse product in minder dan 18 uur na de oogst en in minder dan 1 uur na bestelling aan huis bezorgd krijgt. Groenten en fruit hebben daardoor een beter rijpingsniveau en een langere houdbaarheid.

Na meer dan een jaar activiteit is Freshis een duurzaam alternatief geworden wat betreft de aanschaf van verse groenten en fruit. Het speelt in op de nieuwe consumententrends, want, zo blijkt uit gegevens, twee op de drie Spanjaarden is bereid zijn of haar consumptiebeslissing te nemen op basis van duurzaamheids-aspecten.

Doelen 2022: Barcelona en Duitsland
Freshis, dat volop aan het uitbreiden is, is uit de grond gestampt met eigen kapitaal van de oprichters, maar wil in de komende maanden de investeringsmogelijkheden vergroten via een externe financieringsronde.

Na de lancering in Madrid strijkt het platform in februari in Barcelona neer. "We hebben de faciliteiten, het team en ons motorfietsenpark al klaar om over een paar weken te beginnen met het verlenen van service", zegt Lluís Puig.

Na Barcelona willen de oprichters in 2022 met Freshis ook drie Duitse steden bereiken: Berlijn, München en Hamburg. Het doel is om in 2022 een omzet van € 6 miljoen te bereiken en volgend jaar € 15 miljoen.

Voor meer informatie:
Freshis
Tel: +34 644 675 056
hello@freshis.com
www.freshis.com

Publicatiedatum: