Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kleurrijke groenten in de schijnwerper

Kleurrijke groenten trekken consumenten naar het groenten- en fruitschap. Groenteveredelingsbedrijf Rijk Zwaan zet haar groenten in de schijnwerper om retailers, handelaren en andere ketenpartners een duwtje in de rug te geven om de AGF-categorie nog meer kleur te geven. Dat doet het veredelingsbedrijf tijdens haar eigen internationale evenementen in februari, persoonlijk of online via live studiobijeenkomsten.

Colourful Products
De producten zijn afgestemd op de behoeften van de markt, klanten van Rijk Zwaan en de consument. "Wie kan er een verrassende paarse ‘Lavender’ bloemkool of een mix van kleurrijke snackgroenten weerstaan? En heb je onze Sweet Palermo-puntpaprika's al gezien in een opvallende reeks van rode, oranje, gele en zelfs chocoladekleuren?" vertelt Jan Doldersum, Manager Chain & Retail bij Rijk Zwaan. "Kleurrijke groenten trekken de aandacht en overtuigen mensen om ze te eten. Als je aan kleur denkt, biedt ook sla innovatieve, kleurrijke kansen. Ons nieuwste Salatrio-concept biedt consumenten een aantrekkelijk slaboeket met een interessante mix van kleuren en bladvormen."

Colourful Partnerships
Consumenten hebben hoge verwachtingen van de jaarrond beschikbaarheid van verse groenten en fruit. Samenwerking tussen telers, retailers en andere ketenpartners zorgt voor een aantrekkelijke AGF-categorie, met een constant hoog kwaliteitsniveau. "Als groenteveredelingsbedrijf is ons doel niet alleen om innovatieve groentenrassen op de markt te brengen, maar ook om sterke samenwerkingen in de keten aan te gaan en een partner te zijn voor inkoop en categoriegroei", legt Doldersum uit. "We zetten in op samenwerkingsrelaties met partners die ook dezelfde waarden en ambities delen voor een gezonde toekomst."

Colourful Society en People
De mensen van Rijk Zwaan komen uit verschillende landen en culturen, maar samen hebben ze één doel: de groenteconsumptie verhogen. "We geven om een ​​duurzame wereld en de mensen daarin. Het is ons vak om aantrekkelijke groenten te ontwikkelen voor consumenten over de hele wereld. Door langer houdbare groenten te veredelen, verminderen we voedselverspilling en stellen we onze partners in staat verpakkingen te verminderen waar ze kunnen. We zetten ons in voor een mooiere, duurzame toekomst."

De evenementen van Rijk Zwaan in februari
Tijdens haar evenementen in februari laten het veredelingsbedrijf haar kleurrijke palet van frisse, gezonde en inspirerende groenten zien. Het gaat om de High Tech Hydroponic Demo in Fijnaart (week 5 en 6), studiobijeenkomsten live vanuit het Retail Center in Berlijn (week 6) en Open-field Demo en Hydroponic Demo voor Mid Tech in Spanje (week 7).

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan Nederland
rijkzwaannederland@rijkzwaan.nl   
www.rijkzwaan.nl

 

Publicatiedatum: