Tesco verhoogt winstverwachting voor de 2e keer in 4 maanden

VK: Tesco verhoogt winstverwachting op sterker dan verwachte kerstverkoop
Tesco, de grootste retailer van Groot-Brittannië, heeft voor de 2e keer in 4 maanden zijn winstverwachting verhoogd nu het een stijging van de kerstomzet rapporteerde ondanks een moeilijke vergelijking met 2020 toen de bestedingen werden gestimuleerd door een Covid-19 lockdown. De groep zei dat de vergelijkbare omzet in het VK met 0,2% j-o-j steeg in het 3e kwartaal tot 27 november en met 0,3% j-o-j steeg in de 6 weken tot 8 januari. Als gevolg van een sterker dan verwachte omzet tot nu toe Tesco verwacht nu dat het volledige jaar 2021-22  "iets boven" de bovenkant van haar vorige € 2,9 - € 3,1 mld bereikt.
Bron: reuters.com 

Just Eat Takeaway schakelt naar een lagere versnelling
De groei bij Just Eat Takeaway is in het vierde kwartaal aanzienlijk vertraagd. Toch trapt het maaltijdbezorgbedrijf geleidelijk naar winst: de marge zou dit jaar maar net negatief mogen zijn. Just Eat Takeaway ontving in 2021 een derde meer bestellingen en bereikte daarmee de grens van 1 mld: in totaal ontving het bedrijf 1,1 mld bestellingen. Deze bestellingen bedroegen € 28,1 mld.
Bron: retaildetail.eu 

VK: Spar lanceert nieuwe merkpositionering
Spar heeft een nieuwe merkpositionering voor het hele Verenigd Koninkrijk onthuld, die de unieke kenmerken van Spar supermarkten benadrukt. De nieuwe merkpositionering, genaamd 'The Joy Of Living Locally', wordt deze maand geïntroduceerd in Sparwinkels in Noord-Ierland en via haar digitale communicatiekanalen, als onderdeel van Henderson Group's € 6,1 mln marketinginvestering voor 2022.
Bron: henderson-group.com 

VK: M&S verscherpt vooruitzichten na sterke kerstperiode
De Britse retailer Marks & Spencer heeft zijn winstvooruitzichten naar boven bijgesteld na sterke kerstresultaten, met name op het gebied van voeding, waar het beter presteerde dan de markt. M&S, de bekendste Britse winkelgroep die zich herstelt van een decennium van achteruitgang, zei dat het nu verwacht dat de winst voor belastingen en aangepaste posten voor het hele jaar ten minste € 598 mln zal bedragen.
Bron: reuters.com 

Wat de natie at: Sainsbury's onthult de top foodtrends van 2021
Sainsbury's heeft de belangrijkste smaaktrends  van 2021, een jaar van achterstallige vieringen, bekendgemaakt, waarbij eten en drinken in het middelpunt van die momenten stonden. Juni was een populaire maand voor gezond eten omdat Sainsbury's de terugkeer zag van Nectar's Great Fruit and Veg Challenge. Nectar-klanten gingen helemaal los op... bananen! Meer dan 7,7 mln trossen werden gedurende de maand geconsumeerd, met Londenaren als kopers nummer 1 in 2021.
Bron: about.sainsburys.co.uk 

Pepco Group ziet kwartaalomzet stijgen door 161 winkelopeningen
Pepco Group, eigenaar van de discountmerken PEPCO, Poundland en Dealz in Europa, heeft zijn totale kwartaalomzet met 12% zien stijgen bij constante wisselkoersen, dankzij de prestaties van zijn PEPCO-merk dat zijn omzet met 20% zag stijgen.
Bron: reuters.com 

VK: M&S nodigt shoppers uit om CO2-arme diëten te proberen
Retailer M&S heeft zijn Sparking Change National Challenge geïntroduceerd en nodigt zijn 14 mln Sparks-klanten uit om een CO2-stofarm dieet te proberen. Tijdens de twee maanden durende uitdaging krijgen klanten toegang tot recepten, suggesties en een Sparks Live kook-evenement onder leiding van M&S chef Chris Baber en een nog niet bekendgemaakte beroemdheid.
Bron: esmmagazine.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven