Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Staay Food Group maakt zich op voor weer een nieuw Costa Ricaans meloenenseizoen

Rond week 7 worden de eerste watermeloenen verwacht bij de meloenenspecialist uit Papendrecht. Staay Food Group zet zoals vorig jaar weer vol in op de Seedless varianten. Aansluitend zullen rond week 9/10 de Gele YHD, Galia en Cantaloupe meloenen volgen. Al ruim 25 jaar worden de Staay meloenen in Costa Rica geteeld onder eigen toezicht ter plaatse. Uiteraard wordt er ook dit jaar weer verpakt onder het Staay huismerk DULCE. De volledige productie is al sinds 2015 Rainforest Alliance gecertificeerd en dankzij de eigen teelt, volledig traceerbaar.

Ondanks Corona solide import
De almaar voortdurende coronapandemie blijft zorgen voor onzekerheid in de markt. Daar zijn sinds dit jaar ook nog eens wereldwijde logistieke problemen in containervervoer bijgekomen. Mede door de nauwe samenwerking met de scheepvaart-maatschappijen zal dit voor Staay de import niet belemmeren.

Sinds jaar en dag heeft Staay Food Group eigen teelt in Costa Rica – Staay Food Group Dulce S.A..  “En aan de afzetkant hebben wij een aantal trouwe klanten,” aldus Aad van der Kleij. Gecombineerd met de meer dan 30 jaar ervaring in meloenteelt en de inzichten vanuit de Costa Ricaanse Staay vestiging heeft dit Staay doen besluiten om ook dit seizoen weer een gedegen programma op te zetten.

“Door de actuele perikelen rond Corona en (zee)transport, verwachten wij dat enkel de traditionele exporteurs deze situatie het hoofd kunnen bieden. Voor de importeurs is het de uitdaging om een constante marktsituatie te creëren. Het huidige Braziliaanse meloenenseizoen is wat dit betreft nog altijd een uitdaging. Het ligt echter in de verwachting dat de markt, zowel qua afzet en prijzen, zich positief zal ontwikkelen. Dat zou een mooie overgang betekenen naar het Costa Rica seizoen,” aldus Aad.

Voor meer informatie:
Aad van der Kleij
Staay Food Group
aad.van.der.kleij@staay-hispa.nl
www.staayfoodgroup.nl

Publicatiedatum: