Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dicogel en Begro versmelten tot Dicofoods

Dicogel en Begro gaan vanaf 1 januari 2022 verder onder de gezamenlijke naam Dicofoods. Beide pioniers in de markt van diepgevroren groenten behoren al langer tot dezelfde groep en deze naamswijziging is een volgende stap in hun wereldwijde groei als de smaakmaker in premium vriesverse producten.

Meer dan 40 jaar verlekkerd op vriesvers
Roger Dick, die in 1971 met Westfro mee aan de wieg stond van het IQF invriezen van groenten, gaat in 1980 zijn eigen weg met Dicogel.  Vier jaar later begint Begro, die al langer actief was als leverancier van gesneden wortelen voor de conserven- en diepvriesgroente-industrie, ook zelf met het invriezen van groenten. In 2002 versmelten beide ondernemingen tot één bedrijf onder de familie Dick.
De afgelopen jaren stonden in het teken van innoveren en investeren in een toekomstgericht bedrijf. Vanaf 2022 willen Dicogel en Begro onder één verkoopsentiteit Dicofoods de eenheid binnen de groep verstevigen en hun positie in de internationale foodmarkt versterken.  De nieuwe huisstijl en naam is de kers op de taart.

Rijk verleden, toekomstgerichte ambities
Dicofoods bouwt op een rijke ervaring in het invriezen van groenten.  Dit gaat gepaard met een duidelijke focus op innovatie.  Duurzaam ondernemen en zorg voor de planeet zitten diepgeworteld in het DNA van Dicofoods. Hiervoor legt Dicofoods de focus op zoveel mogelijk lokaal gekweekte groenten en een energie-efficiënte productie.  Investeringen in state-of-the-art verpakkingslijnen en innovatieve productontwikkeling in samenwerking met de klant, ondersteunen deze ambities.

Automatisatie en digitalisering
Wie innovatie zegt, zegt ook technologische vooruitgang. Dicofoods heeft de afgelopen jaren dan ook geïnvesteerd in automatisatie met o.a. een nieuw volautomatisch hoogbouwmagazijn en optische sorteerders op de productie- en verpakkingslijnen. Bovendien zet Dicofoods in op digitalisering om zijn klanten wereldwijd nog beter van dienst te zijn. Via mydicofoods heeft de klant 24/7 toegang tot het volledige productaanbod en alle productinfo.

Vertrouwde service, één aanspreekpunt
Voor de klant wordt de samenwerking vooral een pak eenvoudiger en transparanter. Er is met Dicofoods nu één centraal aanspreekpunt, op de gekende locatie in Ardooie. Verder blijven de persoonlijke service en kwaliteitsproducten gelijk en ook op het vlak van certificeringen en garanties verandert er niets.

Voor meer informatie:
Dicofoods
+32 51 74 49 01
info@dicofoods 
www.dicofoods.com

Publicatiedatum: