Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cristina Pérez, van het Spaanse Interterra:

"De markt waardeert ons kaki-aanbod, dat van september tot en met februari loopt"

Het seizoen van de Sharoni-kaki verloopt voorspoedig in Andalusië. "Niemand kan op beide oren slapen wat betreft plagen en ongunstige weersomstandigheden, maar hier in de provincie Huelva zitten we op dat vlak over het algemeen wel heel goed. We beschikken aan de Costa de la Luz over eigen percelen voor onze Sharoni-kaki. Het is een van de meest zuidelijke teeltgebieden van Europa, waar we gezegend zijn met meer dan 3.000 zonuren per jaar en uitstekende temperaturen. We zijn met andere woorden elk jaar zeker van een goede oogst", vertelt Cristina Pérez van Interterra, een in kaki gespecialiseerd teeltbedrijf.


Kakiperceel van Interterra

"We waren de eersten en we blijven ook nu nog de enige echte specialisten in Sharoni, niet alleen in Spanje, maar ook in Europa en eigenlijk op het noordelijk halfrond in het algemeen. We zijn momenteel ook het enige bedrijf dat voor kaki’s gecertificeerd is in geïntegreerde teelt", benadrukt Cristina. "We proberen geleidelijk aan te groeien, waarbij we teeltprocessen implementeren die de kwaliteit van dit zeer speciale product nog verhogen."


Sharoni-kaki's

"De markten reageren gunstig op ons aanbod van kaki's die we gedurende zes opeenvolgende maanden, van september tot en met februari, kunnen leveren. Ook de bijzondere eigenschappen van deze kaki worden zeer gewaardeerd. Sharoni is heel knapperig en zoet en past goed bij de consumententrend van vers fruit als gezond tussendoortje."

"Ook in januari en februari verwachten we nog een goede afzet voor de Sharoni-kaki. We moedigen onze klanten in Europa en daarbuiten zeker aan om het product nog te blijven opnemen in hun programma's en een plaatsje vrij te houden in het schap."

Een van de voordelen van Sharoni is immers dat het logistiek gezien geen grenzen kent, benadrukt Cristina Pérez. "Deze kaki kan lange reizen aan zonder aan kwaliteit in te boeten. Exporteren zit in ons DNA en met de moderne transporttechnieken kunnen we deze kaki naar alle uithoeken van de wereld zenden. En terwijl we ons aandeel op de Europese markt behouden, breiden we onze aanwezigheid op bestaande overzeese markten uit en gaan we door met het aanboren van nieuwe markten. Deze commerciële strategie stelt ons in staat om de moeilijkheden die zich elk jaar op mondiaal niveau voordoen het hoofd te bieden, want zo kunnen we te allen tijde kiezen op welke markten we ons willen oriënteren."


Sharoni-kaki's van Interterra

Een heerlijk, voedzaam en gezond stuk fruit
Kaki is een belangrijke bron van antioxidanten. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar de functionele eigenschappen en gezondheidsvoordelen van dit fruit. Een van de meest recente studies, uitgevoerd in Japan, toont aan dat het sap van kaki's die veel tannines bevatten kan helpen het coronavirus te bestrijden.

"Kaki is een oeroude vrucht die ook diepgeworteld zit in de Aziatische cultuur. En dat heeft zo zijn redenen. Huidige studies onderschrijven de voedingswaarde en gezonde eigenschappen van de Sharoni-kaki. Nu wordt het vooral aanbevolen vanwege de eigenschappen om Covid te bestrijden, maar voordat het coronavirus uitbrak, werd de Sharoni-kaki reeds gewaardeerd als preventief middel tegen cardiovasculaire of neurologische ziekten, zoals de ziekte van Alzheimer", legt Cristina uit. "De beste reclame doet zich eigenlijk voor op het moment dat de consument de kaki proeft, want dan grijpt hij of zij zeker terug naar dit stuk fruit. Daar richten wij onze inspanningen vol op, aangezien veel consumenten dit product nog moeten ontdekken."

Voor meer informatie:
Cristina Pérez
Interterra
Paseo de las Delicias, 5
41001 Sevilla (Spanje)
Tel: +34 954 213 502
cperez@medinagroup.es
www.interterra.es

Publicatiedatum: