Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Online supermarktomzet op waarde geschat (resultaten 2021)

Versaandeel in online bestellingen stijgt fors

In geen enkele sector binnen de retailhandel volgen ontwikkelingen elkaar zo snel op als in het supermarktsegment. Online drukt een steeds grotere stempel op het Nederlandse supermarkt landschap. Vers heeft met name het afgelopen jaar een forse stijging in omzetaandeel laten zien, blijkt uit onderzoek van Supermarkt & Ruimte. "Daarmee wordt het verdienmodel voor online supermarktaanbieders interessanter; vers kent doorgaans een hogere marge dan houdbare producten."


Albert Heijn blijkt net als vorige meting online marktleider te zijn. 40% van de respondenten geeft aan bij Albert Heijn online supermarkt aankopen te doen. Picnic (29%) heeft Jumbo (21%) nu definitief verdrongen naar de derde plek. Overigens gaat bijna 95% van de particuliere supermarktomzet door de fysieke supermarkt.

Klik hier voor een samenvatting van het onderzoek. De totale resultaten zijn beschreven in de publicatie ‘Online supermarktomzet op waarde geschat’ en is op aanvraag beschikbaar via info@supermarktenruimte.nl.

Voor meer informatie
Jeroen van der Weerd
Supermarkt & Ruimte
info@supermarktenruimte.nl 
www.supermarktenruimte.nl 

Publicatiedatum: