Just Eat gaat samenwerking aan met Asda

Duitsland: Groothandel Metro verwacht 3% tot 7% groei in 2021/22
Groothandelsgigant Metro verwacht een omzetgroei tussen 3% en 7% voor het volledige jaar 2021/22, nadat het bedrijf in de huidige periode van het volledige jaar aan de verwachtingen voldeed. De omzet over het hele jaar 2020/21 kwam uit op € 24,8 mld, een daling van 3,4% in euro's als gevolg van negatieve valuta-effecten in Rusland en Turkije. De aangepaste EBITDA steeg met € 72 mln tot € 1,1mln.
Bron: esmmagazine.com 

IELKA: De gemiddelde prijs voor de kersttafel in de grote Griekse supermarktketens steeg met 5%
De gemiddelde prijs voor de kersttafel in de grote supermarktketens is in 2021 met 5% gestegen ten opzichte van 2020, aldus het onderzoeksinstituut voor consumentengoederen (IELKA). De IELKA-studie presenteert de resultaten van onderzoek naar productprijzen in grote supermarktketens in Griekenland in december 2021. Het onderzoek heeft betrekking op 22 typische categorieën van producten die op de kersttafel staan (bv. chocolate chip cookies, melomakarona, koningstaart, kalkoen, lam, kastanjes, eieren, aardappelen, enz.)
Bron: athina984.gr 

Britse retailers melden stijging pre-kerstverkopen in november
De Britse retailomzet is vorige maand sneller gestegen dan verwacht, geholpen door de kortingen op Black Friday, de vroege kerstinkopen en het feit dat veel winkels vorig jaar niet waren gesloten, zo bleek uit officiële cijfers. De omzet van de retail steeg in november met 1,4% op seizoensgecorrigeerde basis en was 4,7% hoger dan een jaar eerder, toen niet-essentiële winkels gesloten waren voor het publiek, aldus het Office for National Statistics.
Bron: reuters.com 

Just Eat stapt in Britse markt voor on-demand boodschappenbezorging met Asda-overeenkomst
Just Eat is toegetreden tot de markt van de snelle levering van levensmiddelen door een partnerschap aan te gaan met Asda in zijn eerste samenwerkingsverband met een supermarkt in het Verenigd Koninkrijk. Vanaf januari kunnen klanten van Just Eat een reeks producten aan hun mandje toevoegen, te beginnen met 5 Asda-winkels. De exacte locaties worden in het nieuwe jaar bekendgemaakt.
Bron: theguardian.com 

Ierland: Experts bespreken de toekomst van food-to-go op Rational's Retail Summit
Tijdens de Retail Expert Summit, georganiseerd door Rational in Dublin, Ierland, werd gediscussieerd over wat de toekomst in petto heeft voor supermarkten, buurtwinkels en benzinestations. De deelnemers bestonden uit Scott Annan van Blue Ananta, Gavin Rothwell van Food Futures Insights, Thomas Ennis van Thomas Ennis Group, Nathan Watts van Interstore Schweitzer, Marijke Streng van Albert Heijn en Mike Fogarty van Choice. Kijk voor meer informatie over het evenement op www.rational-online.com.
Bron: esmmagazine.com 

Italië: Esselunga opent 1e winkel in Vicenza
De Italiaanse supermarktketen Esselunga heeft haar eerste supermarkt geopend in Vicenza Ponte Alto, met een verkoopoppervlakte van 2.500 m2 en een grote ondergrondse parkeergarage met een capaciteit voor meer dan 400 voertuigen. In de winkel werken ongeveer 143 mensen, waarvan 128 nieuw in dienst zijn genomen. 69 werknemers wonen in Vicenza en in de provincie.
Bron: esmmagazine.com 

VK: IGD roept sector bijeen om prioriteit te geven aan duurzame verpakkingen om milieu-impact te verminderen
Met de ambitie om de voedingsmiddelen- en consumptiegoederensector te mobiliseren om de milieu-impact van alle verpakkingen tegen 2030 te halveren, heeft IGD nieuw consumentenonderzoek geïntroduceerd om de sector te helpen het gezamenlijke doel te bereiken. In een nieuw rapport van IGD's Social Impact Sustainability team, How To Help Consumers Adopt Reusable Packaging, geeft IGD leveranciers en retailers inzicht in de houding van consumenten ten opzichte van hervulbare en retoureerbare verpakkingsoplossingen. Met inzicht in het huidige gebruik en factoren die de groei mogelijk zullen stimuleren, is het rapport een hulpmiddel voor de sector om duurzame verpakkingsstrategieën te helpen formuleren die gedragsverandering op langere termijn beïnvloeden. Uit de herbruikbare opties die momenteel op de markt beschikbaar zijn, blijkt dat consumenten het meest openstaan voor hervul- en retouroplossingen en dat zij deze het meest waarschijnlijk zullen gebruiken voor fruit, groenten, gedroogde en huishoudproducten.
Bron: igd.com 

Zweden: Coop verhoogt doelstellingen klimaatimpact
Coop Zweden heeft 2 nieuwe doelstellingen toegevoegd aan zijn klimaatimpactproject, waaronder een halvering van de uitstoot van broeikasgassen en een vermindering van de klimaatimpact van voeding. De retailer heeft nu 4 klimaatdoelen, die zijn goedgekeurd door Science Based Targets en gevalideerd om in lijn te zijn met wat Coop moet doen om de opwarming van de aarde te helpen beperken tot maximaal 1,5 °C.
Bron: esmmagazine.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven