Er is onlangs een gemeenschappelijke naam en een gemeenschappelijk logo gecreëerd om de Franse bedrijven UGPBAN - Fruits du Monde - Murissol - Fruidor Bananas en Fruidor Terroirs onder één noemer te kunnen vertegenwoordigen: Groupe Solveg.
Deze nieuwe identiteit drukt de eenheid van de groep uit, zonder daarbij de uniciteit van elk bedrijf afzonderlijk uit het oog te verliezen.
Met de nieuwe naam wil de groep een grotere dynamiek generen, een collectieve impuls geven en tegelijk de positie van Groupe Solveg, een van de belangrijkste spelers op de Franse AGF-markt, verder verstevigen.
“Het doel is om mensen in Groupe Solveg samen te brengen met gemeenschappelijke waarden op basis van ervaring, inzet, prestaties en diversificatie. Onze bedrijven werken onder de nieuwe naam samen om een grotere impact te kunnen maken en zullen blijven samenwerken om de telers van de Antillen en Frankrijk te kunnen ondersteunen en om aan de wensen van klanten en consumenten te kunnen voldoen”, verduidelijkt Algemeen Directeur van Solveg Pierre Monteux.
De ontwikkeling van de identiteit en het logo van Groupe Solveg
De sterke symboliek van de bodem/zon- en plant-combinatie vormt een zekere vanzelfsprekendheid. Het ‘zonnige’ gedeelte in het logo verwijst naar de gele kleur van het basisproduct van de groep, de Antilliaanse banaan, en het natuurlijke licht dat nodig is voor alle gewassen. Het gebruikte kleurenschema verwijst naar de diversiteit van de bedrijven die deel uitmaken van de groep. Elke cirkel verwijst naar een ander bedrijf.
Groupe Solveg streeft naar het leveren van een natuurlijke, positieve en warme bijdrage en drive. In het kader hiervan haalt Groupe Solveg de kracht rechtstreeks uit de natuur en ontwikkelt deze een voorliefde voor een betere wereld.