Supermarkten gebruiken de reclameblokken in de decembermaand om hun band met klanten te versterken via een warm gevoel. Daarbij is een prijsbewuste Kerst de boodschap van de discounters en staan relaties centraal bij de service supers.
Albert Heijn
Albert Heijn brengt in 1 minuut 20 het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar op het huiskamerscherm. De zich eenzaam voelende hamster van de supermarktfamilie zoekt een maatje om de Kerst mee door te brengen.
Aldi
Nadat eerst een bijzonder band is ontstaan tussen een klant en een Aldi-winkelwagen is de boodschap van Aldi dat feestdagen natuurlijk niet duur hoeven te zijn.
Dirk
Foute kersttruien, kerstkaarten en voordeel en een slimme familie die geld overhoudt. Dirk heeft voor alle tafelmomenten tijdens Kerst een uitgebreid feestassortiment.
Jumbo
Een groots glamourfeest bij de Jumbo familie waar acteur Frank Lammers een droomfeest droomt. De realiteit is anders, maar ‘hoe je droomkerst er ook uitziet, deze kerst wordt goud’ is de duidelijke boodschap aan het eind.
Lidl
Bij Lidl zorgt een buurmeisje voor een hartverwarmende kerstverrassing voor de arme buurjongen in de Lidl-flat waar het lukt om een luxe Kerst te kunnen vieren door het speciale Delicieux-assortiment.
Plus
Kerst is hét moment om eens extra naar elkaar om te kijken en daarom staat het buurtbord centraal in de commercial van Plus. Een middelbareschooldocente Mari zorgt voor een flink aantal buurtbewoners maar onverwacht wordt ook voor haar gezorgd.