Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sticker van Belgische Ryp Labs verlengt houdbaarheid fruit met 14 dagen

De Belgische start-up Ryp Labs kondigt aan een simpele sticker ontwikkeld te hebben die de houdbaarheid van fruit met veertien dagen verlengt. StixFresh is een oplossing op basis van verbindingen die van nature door planten worden aangemaakt ter bescherming tegen ziekten.

De start-up zegt dat het StixFresh met succes heeft getest op veel verschillende soorten fruit, zoals mango's, aardbeien, frambozen, druiven, perziken, kersen, avocado's, enz.


Mango met en zonder StixFresh-sticker na 7 dagen / © Ryp Labs 

Ryp Labs voert nu proefprojecten uit met (internationale) retailers die zeggen 15-30% minder aardbeien, blauwe bessen, nectarines en mandarijnen te moeten weggooien wegens bederf.

"Bijna 60% van de consumenten is het eens met de stelling dat fruit bederft voordat ze het kunnen gebruiken. Daarnaast is 57% van hen geïnteresseerd in niet genetisch gemodificeerd en biologisch fruit, dat doorgaans sneller bederft. Bovendien vertegenwoordigt voedselverspilling ongeveer een kwart van ons afval, waarvan het grootste deel bestaat uit groenten en fruit vanwege hun bederfelijke aard", vertelt Moody Soliman, CEO en oprichter van Ryp Labs.

"Onze doelgroep, waaronder verpakkers-distributeurs en retailers overal ter wereld, vertrouwen sterk op hun reputatie en willen dus altijd producten van hoge kwaliteit leveren."

De stickers kunnen tot drie maanden worden bewaard in hun originele, hersluitbare verpakking. Eenmaal uit de verpakking gehaald, wordt de sticker geactiveerd.

Het bedrijf is ook van plan de sticker aan te bieden aan het grote publiek. "Consumenten zijn ons volgende doelsegment. Zij kunnen een pakje stickers kopen om ze thuis te gebruiken."

Voor meer informatie: 
ryplabs.com

Publicatiedatum: