Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour Occasion: terugkopen van producten om ze een 2e leven te geven

Italië: Gruppo Selex voorspelt omzet van € 16,7 mld
Gruppo Selex verwacht voor het boekjaar 2021 een omzet van € 16,7 mld, wat neerkomt op een groei van 3,1% ten opzichte van 2020. De voorlopige resultaten bevestigen verder de positie van de groep als 2de grootste retailer in Italië, met een marktaandeel van 14,5%.
Bron: esmmagazine.com 

Denemarken: Dagrofa kondigt gemeenschappelijke MVO-strategie aan
De Deense retailgroep Dagrofa heeft een gemeenschappelijke MVO-strategie voor de hele groep geïntroduceerd, die loopt tot eind 2024. De strategie richt zich op 3 gebieden: klimaat en duurzame energie, volksgezondheid en verantwoorde consumptie en duurzame ontwikkeling op lokaal niveau.
Bron: esmmagazine.com 

Frankrijk: Carrefour Occasion lanceert website voor het terugkopen van producten om ze een 2e leven te geven
Carrefour gaat verder met de uitrol van zijn Carrefour Occasion-aanbod en introduceert zijn website occasion.carrefour.fr om zijn engagement voor de circulaire economie kracht bij te zetten en tegelijkertijd de koopkracht van zijn klanten te helpen beschermen. Deze website komt naast de bestaande fysieke winkels van Cash Converters, een baanbrekend merk dat bekend staat om zijn expertise op de markt van tweedehands artikelen. Met de introductie van occasion.carrefour.fr willen Carrefour en Cash Converters zich profileren als de beste oplossing in termen van prijs en productmix op de onlinemarkt.
Bron: carrefour.com 

Aldi’s Kevin de Wortel uitgeroepen tot populairste Britse feestreclame voor 2021
Aldi's Kevin de Wortel is gekroond tot koning Kerstmis nu uit consumentenonderzoek is gebleken dat de campagne is beoordeeld als de beste feestreclame van 2021. Volgens marktonderzoeksbureau Kantar, dat antwoorden uit consumentenonderzoek combineerde met AI-technologie voor gezichtsherkenning, was de advertentie van Aldi de meest effectieve van de 24 feestadvertenties die dit jaar werden getest.
Bron: retailgazette.co.uk 

Tsjechische e-shops bieden steun aan verkopers van gesloten Kerstmarkten
Online supermarkten Rohlik.cz en Košík.cz geven verkopers van Tsjechische Kerstmarkten de kans om hun goederen online te verkopen. Door de nieuwe noodtoestand in Tsjechië zijn de Kerstmarkten in het land gedwongen te sluiten. Veel markten, waaronder de populaire markt op het Oude Stadsplein in Praag, hebben nooit de kans gehad om open te gaan voor seizoen 2021. De plotselinge sluiting zal grote gevolgen hebben voor de verkopers op de markten, die voor het tweede jaar op rij een van de populairste winkelevenementen zullen moeten missen. Voor lokale telers en kleine ondernemingen die middelen hebben geïnvesteerd in producten die na de vakantieperiode niet meer kunnen worden verkocht, kan de sluiting van de Kerstmarkten desastreus zijn.
Bron: expats.cz 

Italië: Coop probeert prijsstijgingen voor consumenten te verzachten
Coop Italia tracht de gevolgen van inflatie en kostprijsstijgingen te verzachten door zijn marges in de aanloop naar Kerstmis te verlagen. Voorzitter Marco Pedroni vertelde dagblad Corriere della Sera dat de retailercoöperatie zijn steentje bijdraagt om consumenten, werkgelegenheid en Italiaanse producten te beschermen.
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: