Acht vernieuwde Aldi-winkels met in totaal zo’n 8.000m2 aan discount, openen vandaag hun deuren met AGF bij de ingang. Het is het startsein voor de uitrol van de toekomstige winkelformule met de ambitie om voor elke Nederlander een moderne en ruime winkel om de hoek te hebben.
Aardappelen, groenten en fruit gepositioneerd bij binnenkomst van de winkel. Het klinkt voor een supermarkt en voor de klant vanzelfsprekend, maar voor Aldi een mooie nieuwe stap binnen alle ontwikkelingen van de laatste jaren. In april dit jaar deed de discounter een eerste aanscherping op de ANIKo (ALDI Nord Instore Konzept) formule. Door een aangepaste warenindeling en een nieuwe opstelling van de schappen werd de winkel overzichtelijker. Het ontwikkelen van de winkelformule is een continu proces waarbij de behoefte van de klant centraal staat en waarbij processen voor medewerkers zo eenvoudig mogelijk worden gemaakt. Het positioneren van de AGF-afdeling, vlees en vis in het begin van de winkel is de volgende logische stap waarmee de discounter voorziet in de behoeften van de klant.
Jan Oostvogels, CEO Aldi Holding in Nederland: “Door analyses en klantonderzoeken kunnen we onze winkels steeds verder optimaliseren. Het verplaatsen van groenten, fruit en de andere versgroepen naar het begin van de winkel hebben we de afgelopen maanden uitgebreid getest in diverse filialen. Klanten reageerden enthousiast, de resultaten zijn positief en de start van deze uitrol is een logisch en mooi gevolg.”
De acht Aldi-winkels liggen in Apeldoorn, Dordrecht, Eersel, Genemuiden, Hoogezand, Scherpenzeel, Valkenburg en Wezep.
Bron: Aldi