Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Biocoop:

"Groenten en fruit behandelen als juwelen. Dat is het geheim van ons succes!"

Moslem Naceur is onlangs een nieuw avontuur aangegaan als manager van de AGF-afdeling van de nieuwe Biocoop-winkel in het Franse Thonon-les-Bains. “Na mijn professionele ervaring bij Intermarché hebben Nicolas en Vincent Quiblier contact met me opgenomen. Deze twee ambitieuze jonge broers zijn vastbesloten om de biologische tuinbouw in Chablais verder te ontwikkelen. Hun doel: het verbeteren en promoten van lokaal geteelde, seizoensgebonden groenten en fruit van topkwaliteit. Om dit doel te bereiken, hebben de broers in Thonon-les-Bains een nieuw concept in de vorm van een biologische winkelketen bedacht en gecreëerd met de naam ‘Biocoop’.

In een Biocoop-winkel wordt voorrang gegeven aan lokale telers, die hun producten verkopen tegen prijzen die zij passend achten. “Met onze lokale telers onderhandelen we nooit over de prijzen. We willen namelijk dat ze eerlijke prijzen krijgen voor hun werk, ook al zijn hun producten soms duurder dan die van andere telers. En alleen als we de producten lokaal niet kunnen vinden, breiden we ons inkoopbereik via het inkoopplatform uit tot heel Frankrijk of daarbuiten.

Van onze 100 groenten worden er 30 geteeld binnen een straal van 20 km, komen er 60 uit Frankrijk en slechts 10 uit andere landen.

Van onze 60 fruitsoorten worden er 15 lokaal, 35 in Frankrijk en 10 in andere landen geteeld. Bovendien kunnen we alle producten van onze telers eenvoudig promoten dankzij het netwerk, bestaande uit 750 Biocoop-winkels.”

Zodra de groenten en fruit in de schappen van de diverse winkels liggen, zorgen Moslem en zijn team ervoor dat ze de best mogelijke zichtbaarheid krijgen dankzij een bijzonder zorgvuldige behandeling. “We behandelen de groenten en fruit alsof het juwelen zijn, dat is de belangrijkste reden waarom de Biocoop-winkels zo’n succes zijn. De plek en presentatie in de winkel zijn voor de klant bepalend als het gaat om de vragen of hij de producten wil consumeren en of deze wil profiteren van het werk van onze telers.”

Voor meer informatie: 
Moslem Naceur
Biocoop Thonon-les-Bains
+33 6 11 90 22 30

Publicatiedatum: