Is het mogelijk om door data-uitwisseling de schappen van Jumbo te vullen met een naastgelegen pixelfarm? De vraag komt ter sprake in de podcast Slim van De Club van 30. "Wie weet", reageert Jumbo-voorman Frits van Eerd die het een bijzonder interessant idee vindt.
Frits van Eerd, bron: voedselenlandbouwbrabant.nl
In de podcast Declubvan30 over de toekomst van de voedselketen in de provincie Brabant staan in de tweede aflevering data centraal: Wat doe je met data en hoe zet je het op de best mogelijke manier in? Of je nu voor de massa werkt of voor het individu. Data kan antwoorden geven op kwesties die op het oog moeilijk op te lossen zijn, maar dat is niet gemakkelijk. "Data leert ons dat het veel ingewikkelder is dan dat we denken, er komt zoveel nieuwe informatie op je af waarmee je continu op moet schakelen", aldus van Eerd.
Simone Koekkoek, bron: voedselenlandbouwbrabant.nl
Frits van Eerd runt 700 Jumbo supermarkten en spreekt met Simone Koekkoek die met Pixelfarming in Almkerk werkt. Stijn Markusse (Boerschappen) geeft zijn voedselvisie op 2030 en waarschuwt: generatie Z kun je niet meer aan het lijntje houden met mooie marketingpraatjes, het wordt tijd voor bedrijven om de daad bij het woord te voegen en data biedt daarvoor oneindig veel kansen. Of zoals hij het zegt: “Data wordt de bewijslast van deugen.”
Klik hier voor meer informatie en om de podcast te beluisteren.