Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Goodfarmer Group

"Onze Belgische peren en Nieuw-Zeelandse avocado's kregen meeste aandacht "

De eerste Shanghai International Fruit Expo vond plaats in het Shanghai New International Expo Center op 15-17 november en was een groot succes. Een van de bedrijven die waren uitgenodigd om aan deze expo deel te nemen, was de Goodfarmer Group. Genodigden en bezoekers stopten bij hun stand die gevuld was met een grote verscheidenheid aan premium fruitproducten.

Creatief standontwerp
Zheng Shouhui van de afdeling productontwerp bij Goodfarmer introduceerde het concept achter hun creatieve standontwerp. "De achtergrondkleur van ons ontwerp is een opvallend 'China-rood' dat de kleur van ons logo weergeeft en zowel enthousiasme als vitaliteit suggereert. De rode achtergrond wordt gecombineerd met een helder geel dat doet denken aan onze importbananen, wat ons eraan herinnert waar we vandaan komen. De kleur geel is ook vrolijk en warm en we hopen dat deze kleuren elke bezoeker op de expo een gevoel van gezondheid en energie hebben gegeven. En het ontwerp bovenaan onze stand verwijst op een creatieve manier naar de uitgebreide groenten- en fruitservices van Goodfarmer, waaronder het naar de Chinese markt brengen van eersteklas fruit van over de hele wereld, en de afzet van Chinees fruit van topkwaliteit over de hele wereld."

Naast het creatieve ontwerp waren er op de Goodfarmer stand ook voorbeeldsnacks en interactieve spellen te vinden. Deze combinatie bevorderde de principes waar Goodfarmer voor staat: "gezondheid + beweging".

Bijzonder importfruit
De Goodfarmer-stand toonde een grote verscheidenheid aan fruitproducten van hoge kwaliteit, zoals zoete bananen uit de Filipijnen, import-ananas en Namhom kokosnoten uit Thailand, maar ook Belgische peren en Chileense kersen.

De twee fruitsoorten die het meest in het oog sprongen in de Goodfarmer collectie waren Belgische peren en avocado's. Zij kregen de meeste aandacht van de bezoekers. Wang Yun, product design manager bij Goodfarmer Group, vertelde over de feedback van de Chinese markt op hun nieuwe Belgische peren. "De peren die we uit Belgiƫ importeren zijn Conference-peren. BelOrta is een gerenommeerd Europees merk. Deze peren zijn een geschikte keuze voor de veranderende markt. De Chinese marktvraag naar Belgische peren groeit elk jaar. De Conference-peren zijn geschikt voor jong en oud, omdat ze worden geconsumeerd wanneer ze zacht zijn, in plaats van hard. Dat is heel anders dan de knapperige textuur van Chinese peren. We zijn best optimistisch over het marktpotentieel van deze Belgische peer."

Avocado
Naast Belgische peren introduceerde Goodfarmer ook Avanza avocado's uit Nieuw-Zeeland. "De Avanza avocado's uit Nieuw-Zeeland zijn gemiddeld groter dan avocado's uit andere gebieden. Deze avocado's bevatten een hoog gehalte aan foliumzuur en vitamine B6. De smaak is licht zoet met een vleugje kastanje. En de vezels zijn mals. Nieuw-Zeeland is het laatste pure land op aarde en de ongerepte natuurlijke omgeving is ideaal voor het telen van avocado's. De regio heeft ook overvloedige zonneschijn met een zeeklimaat, wat de Nieuw-Zeelandse avocado's hun unieke smaak geeft. Daarom waardeert Goodfarmer de Nieuw-Zeelandse avocado's, evenals de Nieuw-Zeelandse Zespri kiwi's, Nieuw-Zeelandse appelen, kersen en pompoenen," vertelde Wang Yun.

Actief reageren op de wereldwijde scheepvaartcrisis is de enige manier om een stabiele import te garanderen
Tijdens de pandemie stegen de verladingskosten en waren de transporttijden onbetrouwbaar. Deze omstandigheden vormden een uitdaging voor de reguliere fruitimport. Zheng legde de situatie uit. "Niet alleen stegen de transportkosten, er waren ook problemen met vertragingen en het samenvoegen van aankomsten in de haven, waardoor de kostprijs steeg en er problemen ontstonden met de productkwaliteit. Deze omstandigheden maakten de last voor de aanbodketenmanagers nog zwaarder. Wij hebben eerder dit jaar overeenkomsten gesloten met leveranciers om proactief te kunnen anticiperen op dergelijke problemen met de toeleveringsketen. Op die manier garanderen wij een gestage aanvoer van eersteklas fruit. Tegelijk hebben we eenjarige contracten gesloten met rederijen. Zo garanderen we vrachtruimte. Bovendien vertrouwt Goodfarmer op de binnenlandse markt op zijn eigen uitgebreide distributie- en retailnetwerk dat het hele land bestrijkt. Daarom hebben de verkoopcijfers er dit jaar niet onder geleden."

"De wereldwijde scheepvaartcrisis zal tot in 2022 aanhouden en mogelijk zelfs heviger worden. Grote rederijen geven allemaal aan dat de transporttarieven zullen blijven stijgen. Wij overleggen actief met rederijen en leveranciers om eenjarige contracten op te stellen die vrachtruimte en importvolume garanderen. Wij werken ook hard aan het behoud en de verbetering van onze retailkanalen en aan de versterking van ons marketingprogramma. Zo verhogen wij onze retailcapaciteit en versnellen wij onze omzet. Dit is de enige manier om te garanderen dat onze importactiviteiten niet te lijden zullen hebben onder de pandemie," aldus manager Zheng.

Duurzame ontwikkeling van een gezonde omgeving
Goodfarmer exploiteert met succes distributiecentra in 30 provincies en grote steden in China. Het bedrijf is al meer dan 20 jaar sterk betrokken bij de import- en exporthandel. Het bedrijf levert aan meer dan 14.000 fysieke winkels en supermarkten. "We willen de wereldwijde trend van duurzame ontwikkeling en China's 2060-doelstelling voor 'CO2-neutraliteit' met elkaar verbinden om onze eigen brug te slaan tussen premium teeltgebieden en de marktvraag. Ons plan omvat een strikte controle van de productkwaliteit, de vermindering van elementen in de distributie die niet milieuvriendelijk zijn en het begeleiden van veranderingen in de markt en in ongezonde levensgewoonten bij consumenten. Het goede voorbeeld geven kan een invloed hebben op de gewoonten in de sector. We werken er voortdurend aan om een toonaangevend bedrijf te worden in de duurzame ontwikkeling van de wereldwijde toeleveringsketen voor groenten en fruit," aldus Zheng Shouhui.

Voor meer informatie: 
Lena
Goodfarmer Group
[email protected] 
www.goo

Publicatiedatum: