Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Britse concurrentiewaakhond onderzoekt ferrydeal

In mei sloten de twee ferrymaatschappijen een overeenkomst op de route Dover-Calais, in een poging om de wachttijden voor vrachtklanten te verkorten. De overeenkomst was ook bedoeld om de verkeersstroom op de handelsroute tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU te helpen verbeteren. De Competition and Markets Authority (CMA) heeft vrijdagochtend echter bevestigd dat zij nu een onderzoek naar de maatregel zal instellen.

De CMA verklaarde dat zij onderzoekt of de overeenkomst "de mededinging binnen het VK kan verhinderen, beperken of scheeftrekken".

P&O Ferries exploiteert vijf schepen op de route Dover-Calais, terwijl de in Denemarken gevestigde exploitant DFDS er drie exploiteert. In mei verklaarden de ondernemingen dat de overeenkomst beperkt zou blijven tot vrachtvervoer tussen Dover en Calais en niet zou worden uitgebreid tot de route Dover-Duinkerken die door DFDS wordt geƫxploiteerd. Samen vervoeren de twee lijnen elk jaar meer dan 2,5 miljoen vrachtwagens over het Kanaal, waardoor het veruit de drukste handelsroute tussen het Verenigd Koninkrijk en Europa is, aldus de ondernemingen.

Bron: standard.co.uk

Publicatiedatum: