Tholen – Afgelopen woensdag zorgde ADN voor een leerzaam avondje uit voor de AGF-specialist om bij te kletsen over het afgelopen jaar. Daarbij een podiumprogramma met inspiratie, info over de nieuwe STAP online dienst van ADN en de SVO Vakopleiding. Ook de partners van ADN lieten zich zien. Sinds lange tijd vond er weer een productkeuring plaats. Met maar liefst 60 inzendingen was het animo daarvoor boven verwachting.
Bekroonde ondernemers
Klik hier voor de fotoreportage
De coronapandemie heeft voor de meeste AGF-specialisten goed uitgepakt, nu is het zaak de teruggewonnen omzet vast te houden. Jan-Willem Grievink van het FSIN maakt deel uit van de ADN Denktank De groenteman van de toekomst. Hierbij is de kernvraag: Wat moeten we veranderen om de jonge consument te trekken en vast te houden? Jan Willem gaf hierbij voldoende richtingaanwijzers waarmee de ondernemer aan de slag kunnen. Belangrijke om daarbij in het achterhoofd te houden: Wat verkoop je: een product of (relevante) toegevoegde waarde? Dat laatste is een oneindige markt die ondernemers kunnen uitbouwen in de strijd om het maagaandeel.
Jan-Willem Grievink over de toekomst van de groenteman
Wil je verder ontwikkelen, dan kun je niet zonder goed personeel. Martijn Rosink van SVO vertelde hoe zij de ondernemers ondersteunen met MBO-opleidingen, trainingen op maat en samenwerkingsverbanden.
De aftermovie van Ver(s)bijzonderen
Online heeft in de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen, mede als gevolg van corona. Steeds meer klanten oriënteren zich online, voor ze een winkel bezoeken. Daarnaast is het aantal online verkopen in het afgelopen jaar enorm gestegen. Kortom: online is niet meer weg te denken en daarom heeft ADN STAP Online ontwikkeld. Via een scan maken ze een analyse van jouw huidige online activiteiten en geven advies over verbeteringen daarin vertelde Bram de Rijke.
Klik hier voor de fotoreportage
Tot slot de productkeuring. Met 60 inzendingen was het voor de jury een enorme taak om alle producten individueel te beoordelen. Het goede nieuws was dat elk product een bekroning kreeg waarmee de ondernemers promotionele acties kunnen uitzetten. Er waren twee categorieën Gezond en Gemak. Het team van Kanters – Gezond Genieten deed de naam eer aan en haalde in beide categorieën een gouden bekroning, ook Saes, Gijs van der Hoeff, Bouwmeester, Gruntehoof, Van Rijn, Elkedagversss en Wiemerink haalden goud.